tisdag 20 december 2011

Imorgon kanske?

Mormor har skickat två stooooraa nallar. Syrran är inte hemma så jag tar båda.. ;o)

Ännu vet vi inte när Clara och jag ska läggas in på policlinico i Catania.. Vi skulle ha fått besked idag, men nu ska vi få besked imorgon istället... Antar att vi kommer att få spendera julen på sjukhuset då.. Fast jag hoppas lite att det inte är jättebråttom och jätteakut, utan kan vänta till efter julhelgen i alla fall.. Nyår bryr jag mig inte så mycket om...

 Idag kom äntligen paketet som mormor skickat från Thailand. Jag begriper inte riktigt vad det är med tullmyndigheterna här i Italien, för varenda gång hon har skickat paket får vi betala mellan 25 och 35 euro för att hämta ut det. Det finns inga som helst kontaktuppgifter och jag hittar inget på internet..Skulle ju gärna få lite svar angående det där.. När mamma skickar paket till Sverige är det ingen som behöver betala någon tull??

5 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Hoppas att ni får en skön jul!

    Konstigt det där med tullavgift och inte tullavgift. Men Italien är verkligen ett byråkratikt kaos. Dåligt med info och man är utelämnad till humöret hos den man snackar med. Så känner jag det ialla fall efter snart ett år här.

    SvaraRadera
  2. Oj vilka stoooora nallar!! Tur att det är två som ska ta hand om dem....;0)

    Hoppas ni får spendera julen hemma och att Matilde åtminstone får flytta närmare... <3

    SvaraRadera
  3. Så märkligt med tullen? Vissa länder verkar göra lite som de vill. Men finfina nallar!

    Hoppas verkligen ni får tillbringa julen hemma.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni får vara hemma över julen i alla fall.

    Nallarna är ju jättefina!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera