lördag 25 maj 2013

Lååång dag...


Loppan har precis somnat, Skorpan bökar runt i lekhagen och mamman och pappan vill bara gå och sova...
Hela dagen har barnen varit lite smågnälliga, velat ha sällskap precis hela tiden... Så det lilla jag har fått gjort idag fick jag gjort efter att pappan kom hem vid 6-tiden...
Medans pappan sen lagade mat och jag stod i duschen passade Loppan på att ta av sig byxorna och blöjan igen... Den här  gången nöjde hon sig inte med att bara ta av sig blöjan dock... Hon undersökte den grundligt. Så grundligt att hela lekhagen var full av vad det nu är blöjor är fyllda med... Det är vilket fall som helst ganska mycket kan jag tala om så här i efterhand...

Nu ska bara Skorpan somna också sen är det raka vägen i säng för mig också, måste ju vara pigg imorgon när vi ska shoppa ;)



3 kommentarer:

  1. Visst är dom påhittiga dom små liven :(

    Våra 1 åringar verkar ha myror i brallan för det är verkligen full rulle på dom nu . Mathilda ska bli road hela tiden då hon är vaken och sova middag får man kämpa med . Man hinner ingenting här hemma . Men det är väll så livet med barn är :)

    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl så det ska vara, men övergången är lite tuff. Jag är ju bortskämd med att dom är så snälla och nöjda jämnt ;)

      Radera