tisdag 11 juni 2013

Crop100

Jag har bestämt mig för att anmäla mig till Crop100. Man samlar på sig så väldigt mycket saker som bara ligger och samlar damm... Med 2 små barn blir dom där sakerna man lägger undan (av okänd anledning, i alla fall när man är 100% säker att det inte ska bli några syskon i framtiden) ännu fler... 
"Crop100 är ett projekt. Eller en utmaning. Eller en livsstil, beroende på hur du väljer att se det. Det handlar om att göra sig av med materiella ägodelar och frigöra mentalt och fysiskt utrymme för att minska röran i sitt liv. Det handlar också om att utforska vad alla prylar och ägodelar gör med oss, vårt samhälle och vår miljö.
Crop100 går ut på att göra sig av med 100 saker inom ett år (det är en sak var tredje dag). Grejerna kan vara stora eller små, dyra eller billiga. Du kan sälja dem, skänka bort dem till välgörenhet eller ge dem till vänner (eller främlingar). Du kan kasta bort dem också, även om det helst ska vara det sista alternativet.
Vem som helst kan gå med i Crop100. Börja genom att minska antalet prylar i ditt liv och dokumentera processen på Twitter, din blogg, Google+ eller Instagram. Lägg till hashtaggen #crop100 så kommer vi (förhoppningsvis) att fånga in din uppdatering och publicera den på Tumblr-bloggen för #crop100."


Min första crop blev ett par barnskor från förra sommaren som jag sålt via ebay för 35 kr.
1/100

2 kommentarer:

  1. Jag kör Crop100 utan att ha anmält mig sedan en dryg vecka tillbaka och jag har redan lyckats slänga en massa. Ett helt lass åkte till tippen igår.

    SvaraRadera
  2. tack, väldigt inspirerande! Vi har bytt husbilen mot 5 rum o kök över sommaren och samlat ihop våra magasinerade prylar och -hjälp, va grejor vi har (vilket vi hade blundat för när vi i flera år bodde enbart i husbilen! Ska genast delta!

    SvaraRadera