tisdag 23 juli 2013

Matilde är redo för vintern..



Den blev lite stor, men det dröjer ju ett bra tag innan det blir dags att använda den så hon hinner väl förhoppningsvis växa i den... :) Ikväll börjar jag på en likadan till Clara.  Jag är ju inte direkt något proffs på det där med att virka och tjejerna kommer definitivt att behöva minst varsin mössa till (små barn genererar enorma mängder smutstvätt, särskilt när dem leker ute. Tur för mig att svärmor tvättar alla barnens kläder, handdukar och lakan...) så jag funderar på att köpa mössor både till tjejerna och till mig själv från hatstore.se, där finns det massor av fina mössor och kepsar till bra priser. Till mig själv funderar jag på en Svea-mössa.

Maken skulle också behöva en ny mössa, så om han är riktigt snäll kanske han får en också... ;) Han arbetar ju utomhus hela dagarna och då är det viktigt att skydda sig både från sol och värme och kyla och kalla vindar.



4 kommentarer:

  1. Hon får väl ha dubbla mössor på sig! ;)

    SvaraRadera
  2. Det skulle ju inte va nån tofs, möjligtvis en ros på sidan.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den passar henne fint. En liten mössa till under och saken är klar.

    SvaraRadera
  4. Vilka mästerverk du lyckas med! Mössan är hur fin som helst!

    SvaraRadera