lördag 11 januari 2014

Virkat prematur-set

Igår gjorde jag mitt allra första set med skor, mössa och vantar i prematurstorlek. Så småningom är det tänkt att det ska bli ett paket att skicka till neo-intensiven i Ragusa där tjejerna föddes.
Även om man ligger i en varm och go kuvös så behöver man ibland hjälp med att hålla värmen nämligen. Ni som hängde här redan på den tiden kommer kanske ihåg att framför allt Matilde ofta hade mössa och sockar på sig.

Små, små tossor.
Mönstret till dessa hittade jag Bev´s blog - Quick and easy tiny booties

Liten, liten mössa. Mönstret fann jag i Bev´s country cottage - Teresas 10 minute preemie hat

Inte riktigt lika små vantar...
Mönstret hittade jag på Ravelry - Preemie mittens, och det finns på både svenska och engelska.

2 kommentarer:

  1. Så sött, och kommer säkerligen att uppskattas. Måste gå snabbt att virka också.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du har lagt upp på din blogg och härliga tolkningar av olika teman. Gillade även dessa små värmande plagg och din tanke att ge bort dem till småfolk. Superfina!!

    SvaraRadera