tisdag 22 juli 2014

Mathandling och motion


Igår eftermiddag tog vi med oss barnen till grannbyn för att handla lite mat på Lidl. Det händer inte ofta att vi handlar där, men jag älskar att det finns en massa produkter som inte finns i dom "vanliga" matbutikerna. potatissallad och wienerkorv till exempel. Gissa vad jag ska äta till lunch idag ;) (Bilden är tagen vid ett tannat tillfälle).

När vi kom hem ställde jag alla varor på plats och sen lät jag Peppe ta hand om barnens middag medans jag gav mig ut på en halvtimmes promenad. Det var längesen det blev av och jag känner att jag verkligen behöver det, av så många olika anledningar. Främst naturligtvis rent fysiskt. Jag behöver röra på mig och jag blir piggare, men också mentalt. En halvtimme alldeles för sig själv med musik i öronen gör att man genast känner sig mycket lugnare och tålamodet räcker längre.
Det funkar dock rätt dåligt att göra det på kvällen, det är så mycket annat som ska hinnas med när vi väl är 2 vuxna hemma. Utöver vissa sysslor som är svåra att göra när man är själv med barnen så ska det ju lagas middag, alla ska äta, barnen ska nattas... 
Så idag ringde alarmet kl 5 för att jag i lugn och ro skulle hinna ta min promenad och sedan duscha innan barnen vaknar och innan Peppe går till jobbet. Bara det att kl 5 var det fortfarande mörkt så jag fick vänta till halv sex, men jag hann med vad jag skulle ändå. Om barnen vaknar tidigt får ju Peppe gå upp tidigare än vad han tycker är nödvändigt, men det händer inte så ofta så det får han stå ut med ;)





2 kommentarer:

  1. Jag brukar inte handla på Lidl, men ibland kan hitta lite "guldkorn". Heja på med promenaderna. Dom tillför så himla mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Morgonstund har guld i mun, heter det ju och du är verkligen morgontidig, men det måste vara en utmärkt tid för en stunds promenad.
    Hoppas att det inte blir alltför hett idag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera