lördag 27 september 2014

Blåsigt


Idag är det minst sagt blåsigt ute. Bra, då torkar tvätten fort, om det inte börjar regna vill säga... ;) Det hänger ett och annat mörkt moln där uppe, men vi får väl hoppas att dom blåser förbi och släpper ifrån sig det våta någon annanstans.
Vi har inga direkta planer för dagen. Peppe jobbar och kommer väl hem vid 5 eller 6 ikväll...  Vi får väl roa oss själva bäst vi kan. Vi har ju vår fina nya, inhägnade terass så att vi åtminstone kan vara ute och leka en stund.

Jag hoppas att jag lyckas övertyga maken om att åka till ikea och köpa en ny säng nu i dagarna. Den vi har är äldre än tomten och ger ifrån sig en väldig massa oroväckande ljud när man rör sig. Varje kväll när jag lägger mig väntar jag mig nästan att den ska braka ihop.
Just nu har dom bra erbjudande på ikea här i Italien. Man får ett presentkort på 25% av summan man spenderar på sängar, sängbottnar och madrasser som man kan använda i november och december. Det blir 125 euro om vi köper det vi har tittat ut på internet. Det räcker till det fina leksaksköket dom har och lite andra leksaker som jag skulle vilja ge barnen i julklapp. Perfekt tycker jag, och det antar jag att maken nappar på, ekonomisk (läs snål) som han är ;)



1 kommentar:

  1. Men vilket bra erbjudande! Det får ni verkligen inte missa :-) Perfekt med klappar till flickorna.

    SvaraRadera