torsdag 16 oktober 2014

Busig Matilde...


Igår på förmiddagen hade jag 7 svenskor här på bokbytarfika. Flera ansikten var nya för mig även om dom bott här i drygt 30 år :) Vi hade en himla trevlig förmiddag och flera hade bakat jättegoda kakor som vi mumsade på.

Strax efter lunch åkte jag och hämtade barnen i skolan (där situationen fortfarande är densamma), åkte hem, gav barnen lunch och planerade att sedan vila middag tillsammans med dom. Det tyckte inte Matilde dock... hon totalvägrade att vila...
Matilde förresten... när jag kom till dagis för att hämta tjejerna var Matilde ute i korridoren med klassfröken... Jag frågade vad hon gjorde där, om hon varit busig... Det hade hon visst...
Hon hade ritat på väggen i klassrummet.... Ooops...
Jag fick ju erkänna att det är mitt fel eftersom dom får rita var dom vill ute på terassen med sina gipskritor...

Båda tjejerna verkade ganska hängiga på eftermiddagen men sen kom både farmor och faster och hälsade på och det verkade gå över ;)





4 kommentarer:

  1. Inte lätt att veta vart det är okej att rita och vart det är ajabaja!

    SvaraRadera
  2. Det man får hemma är inte okey på skola nte lätt att förstå.

    Har Ni tur har Ni assistent lagom till terminen börjar efter jul ;-)

    SvaraRadera
  3. Hi hi busunge <3 Här hade Bogge "råkat" rita på mormors bord, som tur var med blyerts... men ändå... Ha en fin kväll! Å hoppas tjejerna inte är på g att bli sjuka. KRAM

    SvaraRadera
  4. Mammans fel alltså! Inte är det så lätt att veta när det är okej och när det inte är det.Men jag förmodar att många ritar på borden hemma numera eftersom flera elever gör det i skolan ;-)

    SvaraRadera