torsdag 23 oktober 2014

Ingen hemgång igår...


Clara fick inte komma hem igår. Blodsockernivån var alldeles för låg och dessutom upptäckte dom ett värde som har med levern att göra som inte var bra.
Läkaren trodde att magviruset har orsakat det, men jag har bett Peppe fråga idag på morgonen om det inte kan bero på alla mediciner som hon tar dagligen.

Om inget oförutsett händer så blir det blodprov nu på morgonen och hemgång när resultatet från det kommer tillbaka till avdelningen. Dock måste vi i så fall tillbaka imorgon bitti för ett nytt blodprov för att kolla värdet med levern.
Jag är hemskt glad att det bara är 10 dagar kvar tills vi åker till Genova.

Matilde var hemma från dagis igår för hon kräktes upp frukosten. Under resten av dagen åt hon väldigt lite, men hade varken diarre eller mer kräks... Hon får vara hemma idag också så får vi se hur det går.

Det är en massa strul med Claras assistent på dagis. Personen som har varit med henne i nästan 6 veckor har blivit flyttad till en annan skola, och personen som skulle ha kommit i hennes ställe i måndags var sjuk. Jag känner mamman till barnet som den "nya" varit med hittills, och hon talade om att assistenten redan varit frånvarande för sjukdom 3 gånger...
Rektorn tar bara emot besök på fredagar mellan kl 11 och 13, så imorgon åker jag dit och pratar med henne. Man kan inte hålla på och bolla fram och tillbaka med assistenter till handikappade barn hur som helst!

Igår ringde jag till den regionalt ansvarige neuroläkaren som har hand om alla frågor om assistenter och alla andra rättigheter som terapi och hjälpmedel. Hon hade varit med på ett möte med skolan den 14:e, men efter det hade hon inte fått någon mer information. Det här att man bytt ut Claras assistent var nytt för henne. Hon bad mig att ringa tillbaka när jag träffat rektorn för att informera om vad som sagts.

Även om jag ser fram emot resan till Genova, med förhoppningen att vi kommer att få en hel del ny information, så känner jag mig lite lätt stressad. Båda är sjuka, på måndag fyller dom år och det är en massa saker  som behöver fixas innan vi åker...


6 kommentarer:

  1. Gahhhh su har sannerligen händerna fulla med både det ena å det andra. Gör det så bra!!! Hoppas allt löser sig å att tjejerna kryar på sig <3 KRAM

    SvaraRadera
  2. Usch, hoppas det blir bättre med de båda. Och det här med den personliga assistenten, så kan det ju inte fungera! Hoppas det ordnar sig med :)

    SvaraRadera
  3. Stackars liten! Och stackars er... kan inte alla bara få vara friska och glada ett tag? Förstår att du känner dig stressad.

    SvaraRadera
  4. Nae..Stackars liten & Er/Kramar om!

    SvaraRadera
  5. Undrar när ni ska få det lite lugnt? Glöm inte bort att ta hand om dig själv!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hittade hit via Elins blogg. Kände direkt att jag fastnade för denna bloggen så tänkte bara skriva en spontan rad innan jag läser vidare. Hoppas ni mår lite bättre snart! Krya på er! Kram

    SvaraRadera