söndag 26 oktober 2014

Stackars barn...


Imorgon fyller barnen år. Jag har beställt födelsedagspresenter via nätet, för leksaksbutiken här i byn har rätt taskigt utbud och är ganska dyr, och jag har inte haft tid att åka in till stan...
Paketet har inte kommit fram ännu... Dom stackars barnen får väl fira födelsedag utan paket... Jag försökte lite försiktigt att övertala pappan att jag skulle åka och köpa något litet i alla fall i den lokala butiken, men det tyckte han inte alls var nödvändigt... ;)

Nåja, dom är ju inte medvetna om vad födelsedag är för något ännu, och vi ska ju i alla fall ha med tårta till dagis...

Svärmor är förfärad för att vi har bestämt oss för att inte ha något kalas i år. Vi åker ju snart till Genova och har mycket att ordna med inför det, och än så länge så känns det som ett kalas liksom blir mest för oss vuxna, eftersom barnen inte förstår ännu att det är dom vi firar...

Hon vill i alla fall att vi köper en tårta sen när vi kommer tillbaka för att ta dom obligatoriska födelsedagsbilderna... En med barnen och oss, en med barnen och farmor och farfar, och en med barnen och faster och farbror, och kanske en med alla tillsammans...


3 kommentarer:

  1. Jag är nog lite som din svärmor och tycker att kalas hör till ;-) Plus något paket i alla fall...

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, paket ska dom ju få... om det kommer fram någon gång ;) Själva kalaset skippar vi år, förutom det på dagis då.

      Radera
  2. Jag tycker att du har en vettig inställning till det hela!

    SvaraRadera