söndag 20 juli 2008

Lite mer om nya jobbet...

Jag förklarade kanske inte så väl vad mitt nya jobb innebär.. så jag gör väl det nu.. ;o)
trivago är en internationell resesajt med en av Europas största hotelldatabaser. Skillnaden mellan trivago och andra resesajter är dels att det finns en prisjämförare som visar vilka bokningssajter som erbjuder det bästa priset för det hotell man vill boka, dels så är det medlemmarna själva som bygger upp sajten genom att ladda upp foton, skriva recensioner, lägga till sevärdheter och hotell som inte redan finns med och en massa andra saker.
Idag finns trivago på 8 språk, och fler plattformar är på väg.
Vad är det då jag ska göra? Jo, min nya, fina titel är "Community Manager" och i mina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta hand om våra medlemmar, se till att de trivs och hjälpa till när eventuella problem uppstår, skriva fredagsnotiser och nyhetsbrev, PR, översättningar och så ska jag arbeta aktivt för att få upp medlemsantalet och aktiviteten på sidan.
Jag sköter alla mina arbetsuppgifter hemifrån och har mycket fria arbetstider, vilket verkligen känns toppen!
Jag hann inte uppleva Düsseldorf den här gången, men det lär ju bli fler resor dit med tiden...
Nåja, sista kvällen gick jag i alla fall till en rockbar och tog en öl (jupps, en enda, sen var det dags att sova) tillsammans med Giulia som är Community Manager för den italienska plattformen och Johanna som hittills har varit Community Manager för den svenska plattformen.

4 kommentarer:

  1. Låter trevligt. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. bara jobb... inget nöje alls. ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad roligt det låter...Det behövs ingen från Brasilien händelsevis? Lycka till med det nya jobbet!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. F-n vad snygga vi är! ;-)

    SvaraRadera