lördag 19 juli 2008

Mitt nya jobb!

Nu har det varit ganska tyst här ett tag... Det beror på att jag har varit i Düsseldorf hela veckan.
Anledningen till att jag varit där är att jag från och med nu är Community Manager på trivagos svenska plattform. Ett arbete som jag tror att jag kommer att trivas alldeles otroligt bra med. Jag ska arbeta hemifrån över internet och framför datorn sitter jag ju större delen av dagen i vilket fall som helst, så där är det ingen större skillnad ;o)... Arbetstiderna bestämmer jag dessutom själv, så det är väldigt fritt!
Själva resan gick så där bra.. Det började med en halvtimmes försening från Catania och slutade med att jag kom fram men inte min resväska... Den fick jag vid niosnåret kvällen innan jag åkte hem... När den väl kom åkandes på bandet i Catania i går kväll var den trasig...
Nåja, det var hemskt kul att få se kontoret, träffa alla som arbetar där och få lära sig massor om hur det går till bakom kulisserna, och nu ska jag alltså sätta igång och försöka utföra alla uppgifter på egen hand hemifrån... Tur att det finns skype.. ;o) Stackarna på kontoret kommer nog att vara rätt trötta på mig i slutet av nästa vecka ;o)

Jag och Johanna (vars jobb jag nu tar över) på kontoret.

Som ett led i mina arbetsuppgifter har jag startat upp en trivago-blogg, titta gärna in där en sväng ;o) Den är inte färdig än, vissa färger ska bytas ut och det ska dit lite mer grafik, men första inlägget ligger i alla fall uppe.

3 kommentarer:

  1. Hurra!! Va roligt!!! Grattis, grattis!!!

    SvaraRadera
  2. Lite nyfiken. Hur mycket jobb blir det? Heltid typ? Å va kommer du att göra? Kunde vara lite kul att höra.
    Kan tänka mig att du är nöjd i all fall. :o) Bra tt du fick i ordning på din "kontorshörna" då.

    :o)

    SvaraRadera
  3. Grattis igen! Ska genast kolla in bloggen.. :-)

    SvaraRadera