fredag 13 juni 2008

Fredag igen...

Så var det då fredag igen.. Väldigt vad tiden går fort ibland.. Den här veckan liksom bara försvann... Fram till i lördags hoppade jag ibland in och hjälpte till på Peppes chefs dotters hotell i Taormina (komplicerat, jag vet..), men i lördags bad jag henne fara och flyga, för jag har fått nog. Det är andra året i rad som hon först lovar mig 4 arbetsdagar i veckan och ett kontrakt, sen blir det ändå bara en dag här och en dag där, inget kontrakt och en stor fet lön under bordet på 35 euro om dagen... Det där har jag stått ut med ett bra tag nu, det jag inte står ut med är att det alltid ändras fram och tillbaka... Först frågar hon om man kan jobba tre dagar i nästkommande vecka, sen blir det bara 2 för att hennes syster vill jobba, och till slut så blir det 1 dag om man har tur, eller ingen dag alls allt som oftast. I lördags skulle jag jobba förmiddag och tog min lilla moppe och brummade upp till Taormina. Problemet var att systern också hade tänkt sig att jobba och då blev naturligtvis jag hemskickad. Det var droppen. Basta.
Det spelar ingen större roll faktiskt, 35 euro hit eller dit kan man både ha och mista.

På söndag ska Giardini Naxos välja ny borgmästare. Gissa om jag längtar till måndag!! Det finns 4 kandidater till posten och alla har dem flertalet bilar med högtalare på taket som åker runt, runt dagarna i ända och sprider budskap av olika slag... Det börjar bli ganska så tröttsamt nu ;o)

Sambon är lycklig idag.. För två månader sen skulle han åka från en affär till en annan med sin scooter, cirka 200 meter, och brydde sig inte om att ta på sig hjälmen för den lilla biten. Naturligtvis fick polisen syn på honom och det blev 70 euro i böter, 5 punkter avdragna från körkortet samt körförbud på scootern i två månader. Idag får han tillbaka den! Det är faktiskt lite synd om honom, han kör aldrig utan hjälm annars... ;o)

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju inte alls kul med den där arbetsplatsen. Tyket.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Man mår inte bra av att inte veta när och hur mycket man ska jobba! Vilken lycka att få tillbaka punkterna på körkortet. Här talas det om punktsystemet en hel del, men det är ännu inte igång på vår lilla ö. Jag kör med svenskt körkort och kan därmed inte ens bli av med några poäng om jag förstått det rätt?!

    SvaraRadera