torsdag 21 augusti 2008

Korkad Konversation...

Jag: Vi var på en jättetrevlig restaurang i Forza D´agro häromdagen.
Peppes gudfar: Forza D´agro? *fnys*
Jag: Ja, en fiskrestaurang med fast meny. Det var väldigt bra.
Gudfadern: Så du blev inte matförgiftad då?
Jag: Nej, varför skulle jag bli det, allt var väldigt färskt och fint.
Gudfadern: Tro mig, det var inte färskt.
Jag: Klart det var färskt, jag vet väl vad jag äter?
Gudfadern: Nej, det är inte färskt. Jag känner ägaren. Tur att ni inte blev sjuka.
Jag: Allvarligt, det var hur färskt som helst. Jag känner väl skillnad på färsk fisk och dålig fisk? Min far är kock och jag är uppvuxen i köket (sanning med modifikation, men det behöver ju inte gudfadern veta....)
Gudfadern: Tro mig säger jag, jag känner till den där restaurangen, det är bara skit.
Jag: Vilken restaurang är det du pratar om?
Gudfadern: Jag minns inte vad den heter...
Jag: Var ligger den då?
Gudfadern: Till höger om bensinmacken när man kommer in i byn.
Jag: Då pratar vi inte om samma restaurang...
Gudfadern: Klart vi gör, det finns bara en, och de serverar gammal fisk.
Jag: Nej, det finns fler, den här ligger på torget.
Gudfadern: På torget? Det finns väl ingen restaurang på torget?
Jag: Nähä, vi drömde väl alla 5 då...

5 kommentarer:

  1. haha... korkad minst sagt. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad säger man...det är till att ha förutfattad mening! Ha tålamod eller...
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. LOL skojig läsning!

    SvaraRadera
  4. Jösses. Insnöad minst sagt.

    SvaraRadera