söndag 23 november 2008

Fototriss - Ovanifrån

Den anrika grekiska teatern i Taormina sedd från dem översta bänkraderna med havet och Giardini Naxos långt där nedanför. Högt upp till höger kan man ana vulkanen Etna bakom molnen.


Utsikt över järnvägsstationen Taormina-Giardini, havet och Giardini Naxos från botaniska trädgården i Taormina.


En del av Taormina sett från ett litet kapell som klamrar sig fast på bergssidan ovanför staden, Madonna della Roccia.

Fler som är med i veckans fototriss hittar man här

34 kommentarer:

  1. Åhhh, vad ska man säga! Så vackert det är. Omöjligt att välja en bild som favorit. /Anette

    SvaraRadera
  2. God Morgon! Gud du får mig att lämta till semestern! Nr.2 blir favoriten, härligt med krukan i förgrunden, det berättar liksom något om platsen och historian! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tre jättefina bilder har du tagit och det var jättesvårt att plocka ut en favorit så idag får det bli oavgjort! =) /maria_6909

    SvaraRadera
  4. Här är ett tillfälle där jag faktiskt inte kan välja favorit för alla tre är favoriter.

    Underbart!

    annette

    SvaraRadera
  5. Underbart ljuvliga foton!! Svårt att välja favorit idag! Hoppar över det och njuter av utsikten istället!! Må gott!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hur är det med dig, vännen? Otroligt vackra bilder du visar idag! Det suger rejält i Italientarmen...

    Ha det gott!
    Erika
    PS Du är novemberutmanad.

    SvaraRadera
  7. Min svindel mår inte bra idag, men alla tre blir bäst svårt att välj. Må bra

    SvaraRadera
  8. underbara kort... sista kortet vinner wow

    SvaraRadera
  9. Dina bilder gör nästan ont i hjärtat. Underbart vackra! Jag kan med lätthet minnas dofter, folksorl inne i Taormina, minnas Etnas trögflytande lavaströmmar när vi var där på toppen. Ja, jag blir förbaskat sugen på att återbesöka Sicilien ännu en gång. :-)
    Första fotot är magiskt, det blir mitt val. Men inget fel på de andra två ;-)

    SvaraRadera
  10. NOSTALGI!!!!!! Vilka otroliga bilder; jättevackra.
    Och det underbara är att jag vet hur det ser ut där du tog dem... Önskar att digitalkameran var uppfunnen när jag var där, för många år sen. Får väl åka tillbaka en dag...

    SvaraRadera
  11. Oj vilka fina bilder. Nu längtar jag utomlands. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  12. Hoppeti!

    Härliga bilder och bra tolkning på veckans tema. De får mig dessutom att längta ännu mer till sommaren ... precis som mina bilder.

    Peter

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra bilder. Andra bilden tycker jag mest om. Alt ser varmt och härlig ut, länktar efter värmen, verkligen! / ela

    SvaraRadera
  14. Dina foton får mig att verkligen längta efter sol. favorit blir den sista

    SvaraRadera
  15. Näe, jag kan inte välja favorit. Alla tre är lika fina.
    Kramen synne.

    SvaraRadera
  16. Det är alltid så roligt att titta in till dig Pysen. De är så vackra alla tre fotona, så jag kan inte välja.

    Ha en fin söndag!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  17. Otroligt vackert! Ha det bra.

    SvaraRadera
  18. Super fina bilder!

    2.an tycker jag sticker ut lite extra!

    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  19. Å vad fint. Jag får Italienlängtan :)
    Den första bilden är min favorit.

    SvaraRadera
  20. Vilka bilder - supervackert! Tvåan blir favorit.

    SvaraRadera
  21. Åh, vilka helt underbara bilder! Varmt och sommar, kan det blir bättre? Den grekiska teatern blir min favorit, men det var inte lätt att välja bara en.
    H adet gott!

    SvaraRadera
  22. Fantastiska bilder. Du verkar ha det mysigt på citronodlingen på Siilien! Avundsjuk..

    SvaraRadera
  23. Härliga bilder gillar den första bäst.Jätte vackra bilder :)

    SvaraRadera
  24. Tjusiga vyer. Jag gillar den i mitten allra bäst.

    SvaraRadera
  25. Längtar efter värme när jag ser bilder från utrikes destinationer.
    Tar ut den första bilden som favorit.

    /Zippo

    SvaraRadera
  26. Nämen åh så fina...alla tre får bli favorit här :)

    SvaraRadera
  27. JAg gillar andra bilden... med urnan och sen utsikten, så vackert!

    SvaraRadera
  28. Oj, vilka underbara bilder men bild nummer två måste bli min favorit

    SvaraRadera
  29. Vackra bilder alla tre. Har svårt att välja bara en bild så det får bli tvåan och trean!

    SvaraRadera
  30. Snyggt jobbat, Pysen. Mycket uppifrån och vackert dessutom. Bilden från den gamla teatern påminner mig om när jag satt där och njöt för många år sedan.

    SvaraRadera
  31. Hej Pysen.
    Sverige och Schweiz ja - den har man fått höra många gånger, fast inte idag faktiskt :)

    Jättevackra bilder! Jag undrar när vi ska hinna se Sicilien. Stort Montalbano fan som jag är så har jag nyligen åtminstone sett lite från TV soffan på sistone...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  32. Vilka vackra bilder! omöjligt att välja ut någon...
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  33. Oj, vackra bilder! Första är min favorit.

    SvaraRadera