söndag 16 november 2008

Havet




Idag var det fint väder och jag tog med mig nya kameran till stranden. Havet är fortfarande lite upprört efter dem senaste dagarnas dåliga väder och jag hade skitroligt när jag försökte fånga vattenstänk och flygande droppar!!
På den nedre bilden ville jag få till det så att solen blev liksom som en stjärna, men jag vet inte hur man gör.. jag testade en massa olika inställningar, och den här bilden var den som kom närmast det jag hade velat att det skulle vara.... Någon som vet hur man gör?

5 kommentarer:

  1. Nej tyvärr har jag ingen aning. Kanske nåt filter? Vilka härliga bilder av havet, blir sååå avundsjuk. Är det badbart fortfarande?
    Du måste vara nöjd med kameran antar jag:)

    SvaraRadera
  2. ingen som helst aning men wow vilka fina foton och den sista var helt galet fin.. :-)

    SvaraRadera
  3. Har heller ingen aning, tyvärr. Men tycker väldigt mycket om dina bilder. Vad är det för kamera du har köpt?

    SvaraRadera
  4. Det finns ett filter som fixar denna effekten. Jag vet inte vad det kallas, men man borde ju kunna göra någon sökning på internet och hitta det tycker man.
    Fina bilder. Jag älskar havet. Saknar det mycket.

    SvaraRadera
  5. Titta här efter namnet på filtret på engelska:
    http://photography.families.com/blog/fun-with-filters-star-or-cross-screen-filter

    SvaraRadera