onsdag 28 januari 2009

My blog is fabulous...

... det tycker i alla fall utlandsmamman som har gett mig den här fina utmärkelsen!
Men det är inte bara att suga åt sig, det medför lite ansvar också... ;o) Man ska lista 5 saker som man inte kan vara utan, och så ska man ju välja ut vilka man ska skicka den vidare till, och det är minsann inte lätt, det finns ju så många bloggar som jag tycker om...
Nåja, här kommer i alla fall listan:

  1. Familj och vänner är så klart det allra viktigaste för att man ska må bra, en sån självklar punkt att det nästan känns som fusk att ta med den ;o)
  2. Internetuppkopplingen! Det är ju genom den som man har kontakt med omvärlden, vännerna och familjen. Jätteviktigt när man bor långt borta!
  3. Solen! Jag är väldigt beroende av solljus. Om det är grått och regnigt för många dagar i streck tappar jag energin....
  4. Min systemkamera. Jag tycker det är så himla roligt med min nya kamera och jag är så nöjd med den... Fast jag har fortfarande mycket kvar att lära om den, just nu leker jag mest med svart/vit-funktionen som någon kanske har märkt ;o)
  5. Coca-cola.
.. och nu till det svåraste, välja ut några bloggar att skicka vidare utmärkelsen till... Tack och lov så är det inget bestämt antal den här gången :o)

19 kommentarer:

  1. Hur jag orkar? Jag vet inte, det är väl som med när man har fött barn, man får energi nånstans ifrån fastän man borde vara helt utschasad... Så är det med födelsen av min butik också antar jag. Det ger så mycket energi och tankarna går på högvarv.

    Har alltid trivts bra med ett högt tempo, men jag har också varit nära att springa in i väggen. Den här gången ska jag ta det lugnt, även om det inte låter som om jag gör det. Men jag tar mig tid att bara vara också. Jag lovar!

    Önskar dig en fin dag och grattis till utmärkelsen.

    SvaraRadera
  2. Ja din blogg är Fabulous :)

    Visst är det skoj med funktionerna på kameran. Jag har fastnat för "seppia" som jag tycker väldigt mycket om! Svart-vitt är också snyggt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har man en fabulous blogg så har man ;) och det är härligt att se att du inte låter dig påverkas Pysen!

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelsen! Och tack snälla du för min;)Alltid trevligt att få eller hur? Min lista blir nog ganska lik din om man undantar colan...
    Ha en skön dag...i solen hoppas jag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hittade hit via utlandsmamman, underbara bilder. Måste nog besöka Sicilien innan vår tid i Italien är över.

    Jag kikar snart in igen,
    Nina

    SvaraRadera
  6. Jovisst! För 10 Euro i månaden ringer jag till utlandet hur mycket jag vill.
    Grattis till utmärkelsen! Du är garanterat FABULOUS!Tack för utmärkelsen! Den satt bra!

    SvaraRadera
  7. Hej !!!!
    Ser att du har fått en redan.........så du behöver väl inte lista en gång till,men samma finns att hämta hos mig.....
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  8. Haha Coca-Colan där var kul. ;o)

    SvaraRadera
  9. Grattis till utmärkelsen!

    Första gången jag ramlar in här på din blogg! Vilka härliga bilder du visar upp.

    Jag hittade hit via Permanent Formsvacka.
    Jag kommer tillbaka!


    Ha en bra kväll!
    Ingela

    SvaraRadera
  10. Just det fabulous..Var ordet..Jag undrar om den där Sigge tittar in igen till mig och ser svaret. Ja dessa stalkers..Men din tyckte jag var värre än min efter som det är en du känner till. En liten barnunge som är anonym gör inte mig ett dugg. Min granne är från rumänien hon fick också hembesök från polisen när hon sökte id-kort...kram

    SvaraRadera
  11. Jag vill bara lämna en liten hälsning. Har suttit och läst om när du var reseledare på Sicilien. Det är några år sedan nu!

    SvaraRadera
  12. hurra..mitt liv är godkänt av din stalker eva. Nu fattas bara skicka foto och cv på min senaste dejt få se om hon godkänner honom..Skämt o sido kolla där jag har bilden på Guiseppe bi där har jag fått en kommentar. Den sjuka människan värkar söka kontakt. Men vem vill ha en sådan vänn som kan hugga en i ryggen när som helst..Tacka vet jag dig o de andra tjejerna här i vårt blogghörn av världen. Personer som utbyter erfarenheter,tankar och uppmuntrar varandra..kram

    SvaraRadera
  13. oo tråkigt vet jag inte. Jag skulle nog kunna tänka mig och vara "lyxhustru" på din fina ö, och rå min egen tid. Om jag fick ta med mig hästarna förstås.Och snart har du fullt upp med bebis också. Man blir förvånad hur en sådan liten krabat kan ta upp så mycket tid.Sen måste jag säga jag tycker Etna är vacker, men också lite läskig. Vem vet vad hon hittar på? Lite för spännande för mig..

    SvaraRadera
  14. Hittade en tävling som kanske skulle kunna vara något för dig. De lottar ut en sovgunga för bebisar. En sån här skulle jag velat ha om jag haft bebis nu.

    Länkadressen:
    http://inredningsbloggen.blogg.se/2009/january/for-dig-som-vantar-barn.html

    SvaraRadera
  15. Du kan ju alltid säga, i din tävlingskommentar, att du står för frakten om du skulle bli dragen som vinnare. Eller så kan du be dem skicka den till någon i Sverige, som sedan kan skicka den vidare.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Här har du en till svenska som bor utomlands.
    Nu har jag bara tittat lite i din blogg men det jag har sett är ju underbart.
    Citronodling, det låter ju så exotiskt.
    Hur mår du i din graviditet?
    Jag har en dotter som precis blivit 21 månader.
    Kul att jag hittade hit.
    Beklagar att du haft tråkiga kommentarer.
    Ha en fin fredag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Det är ju exakt en så´n som Viktor sover i när han är på stranden. Han är två år nu och sover fortfarande middag i den. Nicke Lilltroll kommer också att få sova där när ni kommer hit. Ska kolla på vad den kostar här.

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder...

    SvaraRadera
  19. Pysen, du är nu officiellt mitt utmaningsoffer ;)

    Jag fick precis en fotoutmaning och eftersom du är så duktig med kameran så skickar jag den vidare till dig. Titta in på min blogg så hittar du den där!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera