måndag 26 januari 2009

Nu räcker det!

Kära Eva,
en sak ska du ha klart för dig, du och jag är inte vänner, har aldrig varit vänner, och efter allt det du har skrivit här idag kommer vi aldrig att bli vänner. Vi har gemensamma bekanta. Det är allt.
Inte nog med att du förolämpar mig, det kan jag ta, men du förolämpar även min man, min familj och mina vänner. Det tänker jag inte tolerera.
Jag lever ett liv som jag trivs med, och om du tycker att det är så förbannat tråkigt rekommenderar jag dig att du slutar läsa min blogg, och lägger din energi på andra saker. Du har rätt i att var och en har rätt i att tycka vad den vill, och till viss del har man även rätt att uttrycka dessa åsikter, men bara så länge man inte skadar någon annan. Man har INTE rätt att förolämpa andra människor till höger och vänster.

Jag är frisk, har en man som älskar mig, en baby på väg och goda vänner som jag trivs med och som stöttar mig. Dessutom bor jag på en mycket vacker plats. Det räcker för att jag ska tycka att mitt liv är bra. Att min vardag i mångas ögon kan verka tråkig kan jag förstå, men rutiner är rutiner och det betyder inte att jag inte gör andra saker utanför det vardagliga som var och en ändå måste ta tag i.

Du känner inte mig, du vet inte vem jag innerst inne är, du vet inte vad jag gillar och inte gillar, vilka mina drömmar är eller hur jag vill leva mitt liv, det är troligen det som andra menar med "vad vet Eva".

Jag vill inte ha fler kommentarer från dig i min blogg, om du fortsätter att skriva kommer jag att sätta på kommentarskontrollen, vilket innebär att inga kommentarer kommer att synas i bloggen förrän jag har godkänt dem. Om detta inte hjälper kommer jag att stänga bloggen för allmänheten så att bara dem som har min tillåtelse kan läsa den. Jag är gravid i sjunde månaden och har inget som helst behov av en massa tjafs.

19 kommentarer:

  1. Det är rätt,som gäst på din sida ska man uppföra sig. Jag blev förnärmad och upprörd o dina vägnar o funderar lite i min blogg om det. Det är fjortisfasoner från en person som inte verkar ha alla getter hemma. Jag tycker i alla fall jättemycket om att läsa din blogg och se alla vackra bilder från ditt underbara hem.kram..Föresten låt henne skriva,då skyltar hon ju med sin egen dummhet låt alla få se det.

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg Helena! Du har så rätt så rätt! Låt inga ointelligenata, avundsjuka personer bryta ner och våga förolämpa dig och dina närmaste.

    Kram på dig tjejen!

    SvaraRadera
  3. eva.... sono peppe...
    tu sei stupida.. e lo sai....
    e pure questa persona che la pensa come te...
    io ti conosco lo sa... tu ti alzi la mattina e cominci a bere e ubriacarti la mattina e questo lo sanno tutti quelli che ti conoscono.... e non c´é bisogno che mi rispondi............ stupida.............

    SvaraRadera
  4. Du har alla sympatier på din sida, det förstår du säkert.
    Bra skrivet!Hoppas bara att Eva kan vara så klok och be om ursäkt...
    För mig är det spännande att få följa din blogg och se dina fina bilder.
    Kramar från Ninni

    SvaraRadera
  5. Så var du där igen Eva, och förolämpar både mig och de som står mig nära. Konstigt att du har så svårt att förstå det.
    Det här blir mitt sista svar till dig.
    Till skillnad från vissa andra HAR jag en man, en man som älskar mig tillbaka... och till skillnad från vissa andra män så arbetar han 6 dagar i veckan, super sig inte full och har inte rökt maurijana på väldigt många år vid det här laget.. Du känner oss visst inte så bra som du tror.
    Ha ett bra liv, men gör mig en tjänst, ha det någon annanstans än i min blogg!

    SvaraRadera
  6. Jag tror så här när jag läst Evas alla kommentarer.

    Vi människor speglar oss i varandra hela tiden. Vi ser i andra det som vi själva skulle vilja vara. Hon speglar sig i dig, men får inte det resultat hon vill, därav avundsjukan.

    Tryggheten, lugnet och att dela livet med någon. Det har du. Behöver mer sägas?

    SvaraRadera
  7. bra inlägg Helena.. jag skäms å hennes vägnar. det är bara pinsamt att hålla på. du behöver inte försvara dej och ditt liv.. för det är DITT liv. kram på dej..

    SvaraRadera
  8. Önskar pysen lycka till i livet med sin knarkare,, men ,du är värd bättre,men livet är ditt,,,ta till dej det eller slå ifrån dej det,,ska inte skriva mer nu för jag blir rätt less på alla barnfasoner jag med,,,o det raderas,,varför om det ej är sant?,,låt mej va "dummer" här ,,,du får ju fina åsikter ändå fr folk,,,du är värd så mkt mer men är du lycklig så...fine!!

    SvaraRadera
  9. Sista kommentaren visar helt klart att hon är inte frisk..Verkar destutom fruktansvärt svartsjuk på din fina kille,det är nog där skon klämmer.Hon skriver om en massa resor hon gjort,och ändå verkar hon inte begripit ett enda dugg. Annars normalt brukar folk lära sig av att resa om de har lite hjärna o hjärta.Det är därför hon är så bitter.

    SvaraRadera
  10. Jösses, inte visste jag att du hade en idiot postande hos dig. Tyvärr finns det sådana. Jag tycker ditt liv verkar spännande. Vi tycker inte om samma sorts liv alla här på jorden. Jag har lärt mig genom min flytt och mitt levene i Alaska, att man lär sig att se på livet på ett helt annat sätt än när jag gick i lunket i Sverige.
    Även om ett liv kan verka mindre händelserikt mot den som lever storstadspuls, så lär man sig av ett stillsammare liv att den där storstadspulsen inte betyder ett dugg. Är tom. Så tycker jag i alla fall. Andra får tycka olika förståss. Vi har olika behov.

    Mår man bra och är lycklig, har en bra självkänsla, så har man inget behov av att tracka ner på andra. Skriva stygga saker. Bra självkänsla är tyvärr inte alltför vanligt i denna värld. Ej heller snällhet.

    Kram till dig min kära vän!

    SvaraRadera
  11. Hon (Eva) ska snacka om trist vardag, hennes nyårsafton verkar betydligt tristare än någon av Pysens vardagar. Enligt hennes blogg bestod den av drickandet av en flaska rosa champagn och två flaskor öl ensammen i sin bostad. ALKOLIST?

    SvaraRadera
  12. Hej vad roligt ni tycker det är intresant med fölen. Men jag måste rätta det där med 25 föl det var de sistfödda. Vi fick 92 föl förra året pluss 2 som dog vid födseln. biasuzzi hör till de största stuterierna i Italien. Om du tittar i resultatlistor så alla hästar som heter något med bi efter kommer från oss. tex. Guiseppe bi...kram

    SvaraRadera
  13. En stor kram till dig Pysen!

    SvaraRadera
  14. Blir helt sjokkert her jeg sitter.. Er det virkelig MULIG å oppføre seg slik?

    Kan ikke skjønne hva som er så "Kjedelig" med det livet du lever jeg da!Skulle gjerne byttet roller jeg :)

    Det å reise er fantastisk, ingen tvil om det, men å slite meg helt ut bare for å kunne reise rundt i verden - det hadde jeg virkelig ikke orket! Og når skulle jeg da fått tid til familien? Min familie er MYE VIKTIGERE enn å reise, og jeg har ikke lyst til å ende opp som en gammel dame uten skikkelige venner/familie bare fordi jeg syntes helt NORMALE verdagsaktiviteter var KJEDELIGE!

    jisses..

    Så Helena, ikke bry deg så mye om disse kommentarene du!

    Klem fra Linda

    (unnskyld for at det ble skrevet på norsk, jeg ble bare LITT satt ut her...)

    SvaraRadera
  15. Hej , hittade hit av en slump, Men vilken fin blogg du har vilka fantastiska bilder, har suttit och läst lite och far väldigt illa när jag ser vad andra vuxna männinskor skriver ......Starkt av dig med ett sådant bra inlägg , Och du ett stort grattis till din kommande bäbis!!!!! en riktigt spännande vår har du framför dig och att även få den i italien är nog inte så dumt !!!!!.Blev lite full iskratt när jag såg din vardag den är mer eller mindre likadan för mig hemma i kalla sverige och skulle jag ha möjlighet att välja så ... ja inte här iaf.Många kramar och lycka till från mig // Anna

    SvaraRadera
  16. Det finns ytliga människor. Som tror att mest prylar, mest att göra, mest vänner (som inte skulle röra ett finger om det verkligen gällde) är bäst. De är tyvärr inte kloka nog att se vad som verkligen räknas i livet. När man skalar av allt, om sjukdom kommer, eller i slutet av livet, så är det kärleken och de intima stunderna med de kära som man har i hjärtat. Som räknas. Jag lever ett stillsammare liv här liksom du. Jag skulle inte byta det mot allt guld i världen för ett liv på stureplan eller vad nu den där människan tycker är så spännande.

    SvaraRadera
  17. Ja kära någon! Vad säger man? Eva, om du nu reser så in i bomben mycket kunde du kanske plocka upp lite engelska emellanåt. En "couch" är en soffa och inte en coach. Är du kanske en soffliggare??? Eller bara en rotlös själ som blir avundsjuk på den som har modet att stadga sig??? För det krävs mod att våga slå sig till ro med någon annan och veta att det kommer en vardag och leva tryggt med det och inte hispigt tro att vardagen är jordens undergång. Det blir ju helg igen sedan! Då kan du ta fram den rosa champagnen - dricker du den varje dag så mister den ju sin förförelse. Eller så mister du omdömet.

    SvaraRadera
  18. Åh herregud! Elaka bloggkommentatorerna har visst varit i farten riktigt ordentligt de senaste dagarna.. Igår fick också jag en kommentar där någon hackade ner och ifrågasatte mitt sätt att leva, två andra av mina bloggvänner fick också elaka kommentarer och nu du.. Vad är detta? Även om man tycker på ett visst sätt så behöver man inte alltid säga det om man vet att det kommer att såra personen ifråga! Om jag tycker att någon har en ful tröja så behöver jag väl inte säga det bara för att göra den personen ledsen, vad har jag med det att göra?? Ingenting! Sånt hör gör mig så arg och ledsen.. Det är inte många som skulle våga säga såna där saker i det verkliga livet, men bakom en datorskärm så försvinner alla hinder och det är bara att vräka ur sig vad som helst. :O

    Bry dig inte om det i alla fall, du ser ju att du får en massa support av alla dina andra läsare!

    Svar på din kommentar i min blogg: Ja, jag har allt ställt till det för hela huset nu... :P Är det likadant med italienska toaletter?

    kram!

    SvaraRadera
  19. Läser alla kloka stöttande kommentarer och blir alldeles varm. Ja faktiskt! Jag blir inte arg, den där Eva har inte lyckats framkalla ilska! Glad! Men varm av glädje och medkänsla blir jag av att du Pysen står emot. BRA! Och av alla andra som deltar och stöttar. Härligt!
    Tråkigt att Eva mår så dåligt som hon verkar göra. Hoppas hon hittar en vändpunkt i livet och kan delta på ett annat sätt en annan gång.
    Pysen, du är i sjunde månaden. Bra att du står emot men jag hoppas du kan stå emot så pass att du verkligen inte ser eller hör elakheterna. Det är synd om den där människan. Bortse ifrån det så hoppas vi att hon får den hjälp hon behöver. Av 10 glada själar finns det inte en som är ilsk, men av 1000 kanske... Kan vi inte hjälpa så glöm.
    Eva har säkert många goda sidor, hon har bara problem att visa dem just här. :)

    SvaraRadera