lördag 28 februari 2009

Månadsbilden - Februari

Etna februari 2009

Det är ingen större skillnad på januaris månadsbild av Etna och den här för februari. Det har varit ovanligt kallt den här månaden och i stort sett all snö från förra månaden ligger kvar. Man kan se en liten skillnad på kratern längst ner till höger, och möjligtvis är det lite mera svart till vänster där man nattetid kan se lavan rinna ner i sakta mak.

Etna Januari 2009

Fler som har valt ut en särskild plats att visa bilder ifrån varje månad hittar du hos Camillas Foto

16 kommentarer:

  1. Det har varit mycket snöbilder på bloggarna nu.
    Det måste vara häftigt att se lavan rinna på natten.Tror du att du skulle kunna ta en bild på det? Härliga magnolia bilder du hade häromdagen. De gav mig riktiga vårkänslor. Det ska bli skönt med lite vår nu efter alla dessa vintermånader.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  2. Jag försöker och försöker att ta bilder på lavan, men det blir inte så bra, för det är så långt bort... Här finns det några från i somras: http://www.flickr.com/photos/helenasicily/sets/72157605600962250/

    SvaraRadera
  3. Inte stor skillnad men mycket vacker bild, ska bli spännande att se om det skett någon förändring i mars.
    Ha en skön helg
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Läckert med all snö. Eftersom vulkanen är aktiv och lava rinner blir jag förvånad att snön inte smälter bort på en gång. Det måste vara RIKTIGT kallt där uppe. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Inte mycket förändring, spännande att se när snön kommer smälta bort.

    Ha en fin lördag :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Kanske inte så stor skillnad men fortfarande en storslagen vy!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. nej det var ju inte så stor skillnad.. fint är det ju ändå..

    SvaraRadera
  8. Oh! vilken vacker bild på Etna!
    Det är nog inte SÅ stor skillnad, på dom båda månaderna som jag ser.

    Det är lika med min bild.

    Kram // Nettan

    SvaraRadera
  9. Nej ingen större skillnad hos dig heller men fortfarande lika vacker utsikt! Hoppas kunna lägga ut min bild snart...
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag ser att det inte hänt så mycket på en månad men vulkanen är väldigt vacker/Lis

    SvaraRadera
  11. Jasså man kan se lavan rinna?? Intressant. Hade jag velat se.

    SvaraRadera
  12. Jag måste säga det en gång till.
    Vilken otrolig vy. Tänk att kunna
    ha ett sådant motiv som månadsbild!

    SvaraRadera
  13. Vacker bild på ditt snöiga berg!
    Väldig likt sedan förra månaden.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  14. Oj, så mycket snö på toppen! Spännande motiv på din månadsbild!

    SvaraRadera
  15. Bra låtar? Jag tycker det var sämsta deltävlingen och kunde faktiskt inte utse någon egentlig favorit... Skönt att deltävlingarna är över så det kan bli lite drag igen nästa vecka :)

    SvaraRadera
  16. Ditt motiv är ju så häftigt bara!
    Tycker mig se att det blåser lite mer snö på toppen denna månad!? / Karin

    SvaraRadera