onsdag 4 februari 2009

Till Lurigopalia (men ni andra får titta också..)



Med de här bilderna skickar jag en tanke till alla er som har det grått och trist utanför fönstret idag, men först och främst så går tankarna till lurigopalia som igår skrev om hur hon längtar efter mimosan. Jag hoppas att de slår ut hos dig också snart, men tills dess får du nöja dig med de här bilderna :o)
Idag skiner solen äntligen från en klarblå himmel och Peppe ringde från chefens trädgård och sa åt mig att komma dit och ta med mig kameran för att mimosan slagit ut. Det är ungefär en månad för tidigt... Allt är visst snurrigt i naturen i år....

15 kommentarer:

  1. Nej vad härligt! Tack för dom korten :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Mimosasallad, gott på en skinkmacka :-) Fast det är ju inga sådana här blommor i den salladen!? Men bortsett från att se väldigt vackert ut, används något till något..? Gör du egen parfym? Ser vackert ut på dina foton...

    SvaraRadera
  3. Nej, så vitt jag vet används dem inte till något särskilt. På internationella kvinnodagen är det tradition att männen ger en bukett mimosa till sin älskade, men i år har de väl blommat över vid det laget skulle jag tro...

    SvaraRadera
  4. Vackert värre! Jag har en utmaning till dig.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  5. oo tack vad fina..Idag tittar solen framm lite här. Men jag skulle endå vilja sitta och nosa under ett mimosträd. Solen ska skina, oscar ska vara där och sen ska jag mumsa på en god italiensk glass. Allt jag kräver av livet just nu. Jo badväder i havet..Fast det bästa är att det ju kommer att bli så där,om inte allt för länge..kram

    SvaraRadera
  6. Vackert!
    I jämförelse med dig är de flesta nybörjarbloggare ;)

    SvaraRadera
  7. Hej igen !!! som en fd florist så blir man ju helt salig när man ser att mimosan blommar hos dig, det är nog bland det finaste (ja sen luktar de ju gott också) när man blandar lite fräscha tulpaner med mimosan och ställer på köksbordet....

    SvaraRadera
  8. Vilka fina blommor. Ønska det kunde blomma lite hær också men det ær det alldeles før kallt før. Fungerar trivago før dig? jag kan inte komma in på den sidan sen någon timma tillbaks.

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka härliga bilder, blå himmel och gula blommor, så vårigt!
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  10. ja, och här snör det...

    *avundsjuk*

    SvaraRadera
  11. Åh, så vackert. Min själ längtar efter vår och sommar som bara den. Tack för bilderna, även om de inte var till mig. ;o)

    SvaraRadera
  12. Så vackert! Förr i tiden fick jag alltid i början av våren ett kuvert med en mimosakvist i... det var min första pojkvän som skickade mig kvisten varje vår i över tio år. Romantiskt värre!

    SvaraRadera
  13. Så helt underbart med blå himmel och blommande mimosa - jag längtar!!

    SvaraRadera