tisdag 17 mars 2009

Överrumplad!

Idag när jag var på väg till laboratoriet för att ta blodprov var det någon som ropade på mig, det var Carla, min väninna tillika tandläkarens fru (även han en god vän så klart). Dem har sin tandläkarstudio i huset bredvid laboratoriet och hon tyckte att jag skulle komma förbi en sväng efter att jag var klar med blodprovet. Till saken hör att jag sedan en tid har haft problem med en tand som borde dras ut, men vi har bestämt att vänta med det tills efter att bebisen har kommit eftersom man bör undvika bedövning och i stort sett alla sorters mediciner under graviditeten... Igår kväll när jag pratade med Carla beklagade jag mig lite över tanden, som för övrigt börjat sitta lite löst....
Nåja, jag gick till laboratoriet för att ta mina blodprov, men fick inget gjort, för just idag har dem börjat med ett nytt system och man måste numera boka tid i förväg, fram tills nu har man bara gått dit och väntat på sin tur... Lite irriterad var jag, för nu måste jag åka dit imorgon igen (och dessutom komma ihåg att kissa i lilla burken i morgon bitti.. IGEN...). När jag kommer in i tandläkarstudion frågar Massimo om jag har ont... Nej, direkt ont har jag väl inte, men det är lite irriterande att tanden rör på sig eftersom jag inte alltid kan tugga ordentligt... TJOFF sa det så var jag nertryckt i tandläkarstolen och hade fått en minimal dos av bedövningsmedel... och strax därefter var tanden ute...
Massimo och Carla är väl medvetna om att jag hatar att gå till tandläkaren (nej, det hjälper inte att tandläkaren är en av våra bästa vänner, jag blir lika svettig i händerna varenda gång jag ska dit i alla fall) och hade därför bestämt sig för att göra en kupp!! Fyyy så elakt.. där gick man dit helt lugn och torr i händerna i tron om att man skulle få lite fika och så gick man ut därifrån en tand fattigare!

Jaja, ska jag vara ärlig så är det ganska skönt att vara av med eländet, även om det så klart gör lite ont så här efteråt, men det går ju snart över...
Men en sak är säker, jag går aldrig med på att komma förbi på en fika i studion om jag har nämnt minsta lilla om tandvärk innan igen.. ;o)

11 kommentarer:

  1. haha -det var en väl planerad kupp! Tur att du inte anat något i förväg :) Det går ju faktiskt annars åt en himla massa tid att oroa sig för sånna saker!

    SvaraRadera
  2. usch- tandproblem är inget kul. det var väl bra att det inte var planerat så du slapp tänka på det i flera dagar innan.. dessutom är det en mindre sak att göra när Nicholas är född..

    SvaraRadera
  3. Vilken kupp! Hade de medbrottslingar? För det låter ju nästan som om de visste att du var på väg.
    Måste vara skönt att ha det ur världen!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. Tur att du inte var rädd för tandläkaren när du var liten. Då fick vi ju springa till jourtandläkaren stup i kvarten, eftersom du inte tog emot med händerna när du ramlade. Båda framtänderna var utslagna vid cirka 2 års åldern. En gång när jag hämtade dej på dagis berättade du att golvet bara kom emot dej när du klättrade i ribbstolen. Du tyckte det var så roligt att gå till tandläkaren så du skulle bli det när du blev stor.

    SvaraRadera
  5. Din stackare men samtidgt är det ju skönt att bli av med problemet. Nu slapp du iallafall gå och oroa dig dagar i förväg som min vännina gjorde, hon jag berättade om som sövdes ner.
    Ha en skön dag.
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  6. Segsliten: Nej, inga medhjälpare. Det var nog bara ren tur (otur?) att Carla kom ut ur garaget precis när jag var på väg upp för trappan ;o)Fast hon visste i och för sig att jag skulle dit på morgonen... tror du hon lurpassade på mig? haha

    SvaraRadera
  7. Stackar dig som blev utsatt för en sådan kupp! Men så omtänksammma och gulliga vänner, som fixade så att tanden blev åtgärdad. Nu slapp du ju vara nervös och gå och gruva dig. /Ingrid

    SvaraRadera
  8. Hehe... Det var smart av dem och tänk så mycket energi du sparade genom att inte hinna bli nervös.

    Hoppas att din dag också blir fin.

    Vi hörs igen!

    SvaraRadera
  9. Vilka vänner du har va?!?! Du måste verkligen ha känt dig snuvad på fikat, men å andra sidan slapp du våndas för tandläkarbesöket ; )

    SvaraRadera
  10. Hahaha, Fy, jag har handsvett vid tandläkarbesök också. Lite "omtänksamt" ändå att göra en kupp. Du slapp ju våndan innan. Glad att tanden är väck!

    SvaraRadera
  11. Men åh, vad skönt! Himla smart tandläkare tycker jag. Men de kunde ju bjudit på lite fika efteråt kan man tycka! ;)

    SvaraRadera