måndag 18 maj 2009

Badrummet

Step by step...
Badrumsbygget har ju av förklarliga skäl legat nere ett tag, men nu har i alla fall två små steg mot ett färdigt badrum tagits... ;o)
Peppe var ut på några ärenden med sin gudfar idag, och kom hem med den här kakelplattan.
Den får det bli, och inte var den särskilt dyr heller!
Jag hade tänkt att vi skulle sätta vitt kakel och måla i två olika blåa nyanser....


för jag har nämligen beställt dessa delfin-wallies (och fått i födelsedagspresent av snälla moster!), men nu får det bli blåa toner i kaklet och delfinerna får simma omkring i vitt vatten istället ;o)

Bilden är lånad från www.barnlycka.se

Nu gäller det bara att få fart på Herr Händig också, så att det blir klart nån gång :o)

17 kommentarer:

  1. Vaddå, ska Ali ner till dig och fixa det?

    ;)

    vi har liknande mosaik i vårt badrum...

    SvaraRadera
  2. Vero: Ja, jag tänkte det, honom verkar det ju vara lite mer fart på än vad det är på mannen i det här huset ;o) Kom du också så kan vi sitta på uteplatsen och mysa i solskenet medans gubbarna jobbar ;o)

    SvaraRadera
  3. Vilka kuliga delfiner!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. Superfint. Var glad du att du har en gubbe som överhuvudtaget KAN kakla ett badrum. Själv är jag gift med herr stortån mitt i handen.

    SvaraRadera
  5. Snyggt kanel tycker jag. Skall bli intressant hur det blir med delfinerna.

    SvaraRadera
  6. Det där blir nog jätte fint, hur är det annars med dig?
    Här är det regnigt och grått ute men ljust i och hoppfullt inombords :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli jättefint : ) Tummen upp för kaklet, snyggt ju... och delfinerna... ja var trivs de bäst om inte i vattnet. Spännande att se fortsättningen...

    SvaraRadera
  8. Tror det kommer bli riktigt bra. Gillar kaklet Peppe köpte och delfinerna är underbara. Hoppas det är färdig byggt tills jag kommer ner nästa gång, när det nu blir. Kramar Annika

    SvaraRadera
  9. Snyggt kakel och fin färg! han har bra smak din karl :)
    (sv. om du inte redan läst på min blogg: på esselunga får man de finaste premierna!)

    SvaraRadera
  10. Kakla badrum, hmmm?! Ja, jag kan ringa en hantverkare... eller få grabben att ta tag i saken, han håller på att bli en husbyggare... Kaklet har en tilltalande mild blå färg, ser fint ut.
    Inte alltid hemmapulare lyckas, tyvärr inte riktiga byggkillar heller, se DN länk http://www.dn.se/nyheter/sverige/jag-kanner-mig-totalt-bedragen-1.869272
    Skrämmande när proffsen slarvar! Dyrt och trist.

    SvaraRadera
  11. hej hej var tvungen att kolla vem pysen var nyfiken som jag är. Kul att hitta dig, mysig läsning blev det kommer tillbaka
    Bibban

    SvaraRadera
  12. Jag tänkte just fråga häromdagen men glömsk som jag är försvann det liksom men nu slapp jag ju fråga hur det går. Ser ut att bli superfint med kakel och delfiner. :-)

    SvaraRadera
  13. Oj, vilket fint kakel och tillsammans med Walliesarna kommer det bli jätte fint tror jag. :)

    / Ponder som kommit ut ur skrivardimman ;)

    SvaraRadera
  14. Det blir säkert fint, snyggt kakel tycker jag. Om blodproven ås verkar det väl vettigt att vänta och se vad de första säger. Kram på er!

    SvaraRadera