torsdag 21 maj 2009

Katané

Igår åkte vi till det nya köpcentret Katané i Catania tillsammans med Peppes syrra och hennes man. Jag tycker det var ett lagom stort center med många trevliga butiker. Bland annat fanns det en affär där allt kostar 99 cent. Det brukar vara mest skräp i sådana affärer men i den här fanns det faktiskt en hel del fint. H&M hade tyvärr inte öppnat ännu, men vi fick ju middag på Siciliens första Burger King ;o)
Mataffären var ganska stor och hade flera delikatessdiskar med härliga färskvaror... Dock fanns det varken knäckebröd eller Lurpaks saltade smör... Dåligt ;o)
Något det fanns gott om (som jag saknar här i Giardini) var olika thesorter, så det passade jag på att köpa på mig en hel del av.
Lite annan shopping råkade det bli också, bland annat två nya linnen och...

...ett somrigt armband

nya bordstabletter (från 99 cent-affären)

En söt ljuslykta

och en ny mus, det var på tiden...

13 kommentarer:

  1. Åh vilken fin ljuslykta... vill ha... flera stycken...

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina saker. Kul med lite nytt. Kul med nytt shoppingcenter också- hoppas H&M öppnar snart då.
    Hoppas BK var lika gott som du förväntat och längtat efter.. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina shopping fynd! Verkar som "alla" shoppat idag. ;)

    Hur var det att äta på BK undrar jag med? Lika gott som du trodde? Så gott så att du nästan grät? (Som vi gjorde när vi hittade McD i Kapstaden ;)

    SvaraRadera
  4. Redpaint & Ponder: Det var så där lagom gott som det brukar vara ;o) Ruskigt gott med KRISPIGA pommes.. till skillnad från vad som bjuds på McD..
    Maria, som är mindre erfaren än mig när det gäller BK hade nog trissat upp sina minnen från semestern lite för mycket, hon tyckte INTE att det var lika bra som på BK i Thailand ;o)

    SvaraRadera
  5. Bar med ny mus. Vilket supersnyggt armband!

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina saker du köpt.
    Ska genast rekommendera köpcentrat för systra min...
    kram
    ia

    SvaraRadera
  7. Vilka fina saker!! Armbandet är jättesnyggt! Och underläggen också!! Jag höll ju på att göra lite smycken ett tag, känner att jag borde ta upp det igen...

    SvaraRadera
  8. oj, ja där hadde du handlat mycket fint :) gillade armbandet och lykten :) bordsbrickorma såg jättefina ut, men här hemma är bordet fullt av scrapsaker, så vi äter i vardagsrummet .. hihi

    roligt med nya shoppingsenter :)

    SvaraRadera
  9. Visst var det en tjusig spegel, den skulle jag inte ha något emot!!

    Fina underlägg du köpte.

    SvaraRadera
  10. Synd att HM inte öppnat ännu, du får väl åka någon annan gång. Bra att ha en ursäkt kanske!
    Har inte bloggat på någon dag, så jag läste just ditt förra inlägg. Häftigt med egen pizzaugn!
    Trist med alla dessa oändliga prover. Jag hoppas att ni får någon ände på det hela och att ni får de svar ni behöver för att kunna ta vidare beslut.
    Kram ☺

    ordverifiering apropå dina teinköp: tealike

    SvaraRadera
  11. Vilken synd på H M, Jag vet ju att du har längtat lite efter det..
    Du har köpt jättefina saker, älskar armbandet!

    Angående lilla sjöstjärnan så förklarar jag i bloggen *skrattar* den lever inte längre om jag säger så..

    Kram

    SvaraRadera
  12. Himla snyggt armband du hittade och även bordstabletterna var snygga. Vad ligger det nya köpcentret nånstans? Är det i Gravina? Såg att dom byggde nått stort där för ett tag sedan.
    Kramar Annika

    SvaraRadera