söndag 7 juni 2009

Rent Hus

Idag har vi ägnat oss åt storstädning på övervåningen. Det var en himla röra där. Eftersom vi bara använder badrummet däruppe (som jag snart hoppas slippa) så blir det lätt så att man bara dumpar av saker och ting där som man inte vet var man ska göra av...
Helt otroligt att jag lyckades slänga så här mycket TROTS att Peppe var med och hjälpte till!
Fast liitee var han ju tvungen att rota i påsarna för att se vad jag slängde, men jag lyckades i alla fall stoppa hans försök till räddningsaktioner ;o) Hade han inte varit hemma hade jag kunnat slänga mera, men jag är ganska nöjd ändå, för äntligen, äntligen har jag lyckats övertala honom om att kostymen han hade på sig när hans syster gifte sig för ungefär hundra år sen aldrig någonsin mer kommer att passa honom :o)

15 kommentarer:

  1. Haha, jag är nog lite som Peppe då ;) Man vet aldrig när det kan behövas..
    Fast det är ju otroligt skönt när man väl har rensat lite.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ååå vad jag känner igen mej..kan inte heller slänga alla braåhasaker, fast jag skulle behöva förståss. Skulle kunna ha loppis på gården utan vidare här. fast ibland skulle jag behöva blunda och bara slänga..
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag skrattar när jag läser ditt inlägg. Hos oss har vi det likadant. Jag slänger allt och lite till och min man går bakom och plockar tillbaka allt.
    Brukar passa på att ta rejäla röjningar när han inte är hemma.
    Hans pappa, som jobbar åt oss, är likdan han också.
    Kommer till firman och dumpar mängder av småskit som han glatt tror att han ska fixa i ordning och sedan sälja vidare, vilket han aldrig gör.
    Vårt lager ser bara värr och värr ut.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. haha.. känns skönt att få det lite i ordning eller hur? jag älskar att rensa. tyvärr har vi inga förråd utan det är bara de garderober som finns här inne. men det ska rensas igen innan bebisen kommer..

    SvaraRadera
  5. Här hemma är det jag som inte kan kasta..

    SvaraRadera
  6. Jag har också svårt att slänga saker. Jag kräver av mig själv att det ska sopsorteras och slängas på rätt sätt, och då blir det jobbigt.

    SvaraRadera
  7. Det där med att spara saker känner jag till ojoj vad grejer man kan spara "kan va bra att ha grejer"

    //kram

    SvaraRadera
  8. Hahahaha Min make är lika dan. han vill spara allt. Du har ju lyckats bra tycker jag.
    Hur långt kvar tills bardrummet blir klart tror du?

    SvaraRadera
  9. Moien: Vi har tyvärr ingen sopsortering här... Vi hade det ett tag, men sen tog dom bort det igen.. Ingen aning om varför.

    DaisyAndMe: Det dröjer nog skulle jag tro...

    SvaraRadera
  10. Visst är det underbart att rensa ut! Jag älskar det och har nyss rensat tavernan hos oss. Jag njuter av att gå ner där nu - där är ju dessutom svalare än i resten av huset!
    Men jag har oxå svårt att övertala sambon. 2 flyttkartonger med SLADDAR lyckades jag få honom att banta ner till en. Inte för att han kastade så mycket, mest p g a omorganisation... Vem vet när vi nästa gång behöver en 10 m lång antennsladd, eller en sån där urgammal telefonsladd :)

    SvaraRadera
  11. Härligt, bra gjort! JAG är en samlare och tyvärr maken med så här är det stört omöjligt att rensa.. MEN det är ju så himla skönt när det händer!

    SvaraRadera
  12. Åh, visst är det uppfriskande att slänga och att rensa!?

    SvaraRadera
  13. Jag är nog ensam i hela världen om att INTE kunna spara saker? Jag rensar, säljer, ger bort och slänger saker med jämna mellanrum... Som att jag inte klarar av att samla på mig saker?

    SvaraRadera
  14. Det är alltid svårt att börja slänga grejer men när man väl satt fart går det knappt att hindra :)

    SvaraRadera
  15. Ha ha, han låter precis som ongarna här! Jag var ju tvungen att stänga ut dom ur rummet för att få slänga och plocka undan. Annars blir det alltid så att det börjar leka med just det jag plockat undan...

    Vad duktiga ni var, båda två, som röjde så mycket!

    SvaraRadera