fredag 10 juli 2009

Strandfoto

Jag har hittat en ny fotoutmaning som jag så klart inte kan låta bli att vara med i.
I beskrivningen står det så här:

"Denna vecka vill jag att ni letar upp ert bästa
strandfoto,
Det ni är mest nöjd med... hittills ;)"

Åh, jag gillar det där med hittills! Jag blir lite trött på överpretantiösa fotobloggare som anser att de som använder så kallade arkivbilder i sina fotoutmaningar inte är vatten värda... Jag fotar nästan dagligen, och vill kunna få användning för mina bilder även om de inte är tagna just i detta nu... Jag har absolut inget emot folk som sätter en ära i att hänga kameran om halsen och gå ut och fota speciellt för en utmaning, tvärtom, men jag är inte sån... Jag har svårt för att fota på beställning, om inte den rätta inspirationen finns där blir jag heller inte nöjd med mina bilder...

Jag njuter av att titta igenom mina bilder, ibland många gånger om, fundera, välja, fundera lite till och kanske välja om...

Vill du också vara med i den här fotoutmaningen?
Eller kanske bara kika runt på andra bidrag?
Klicka här!

15 kommentarer:

  1. å jag instämmer i vartenda ord du skriver, anledningen till att man har ett arkiv är ju för att man vill kunna använda sina bilder och jag har, liksom du, väldigt svårt att pressa fram ett foto bara för att... Älskar ditt strandfoto, väldigt lugnt och stilla :) (kommer ett nytt tema ikväll vid 22.00... skadar väl inte att tala om det blivande temat: regn/blött ;))

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar strandbild!
    Låter trevligt att ni har lite sommarunderhållning i byn. Jag är hemma 2 dagar för att tvätta och packa om. Imorgon åker vi till Sardinien - snart återstår bara Sicilen av italiens öar för oss att besöka. Och jag hoppas det inte tar allt för lång tid innan vi kommer dit med! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. WTFDC: Härligt med en likasinnad :o) Tack för tipset ;o)

    Utlandsmamman: Men åh.. varför åker alla till Sardinien för? Ni ska ju komma hit juuu! ;o)

    SvaraRadera
  4. Hej, kul att du tittade in hos mig! Gillar dina bilder och dina inlägg där du generöst berättar om ditt liv. Jag läste om era ÄNGLAR. Som utomstående är det alltid svårt att ens försöka förstå vad ni gått igenom. Känner i allafall djupt med er. Varmaste hälsningar till er båda! /christina

    SvaraRadera
  5. Mycket vackert och stilfullt!

    SvaraRadera
  6. Wow. Underbar bild. Så rogivande. :)

    Jag brukar också fara runt i mina fotoarkiv. Det är så himla roligt ju.
    För att inte tala om när jag hälsar på mor min. Då åker nyckeln fram och hela skåpet med foton dras ut på vardagsrumsgolvet. Vi kan sitta i timmar. :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar bild! Du är verkligen duktig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint foto du valt!

    Jag håller med dig i ditt resonemang, det har gått lite snobberi i de här fotoutmaningarna och jag har faktiskt valt att inte vara med i en del av dem.

    Jag vill kunna välja ett foto som jag tycker om och om jag har det i mitt arkiv så skäms jag inte för det.

    /Ingrid

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar bild. Jag håller med dig i det du skriver. Själv gillar jag att ta kort och också vad det innebär i sparade minnen. Men jag är inte på långa vägar lika duktig som du. Ni är fler som är jätteduktiga fotografer.Men jag undviker att jämföra mig då tappar man bara sugen. Utan jag njuter av mina bildminnen fast det inte är mästerbilder..kram

    SvaraRadera
  10. Christina: Tack för omtanken!

    Christermagister: Kul att du gillar den!

    Myra: Jag har scannat in ALLA mina gamla bilder och sparat de på cd och på flickr, dels blir det enklare att titta på dem och så blir de inte mer blekta än vad de redan är.. Problemet är alla diabilder...

    Ingela la la: Tack, du är så go!

    Wenche: Glad att du tycker om den, dina bilder och målningar är jättefina!

    Ingrid: Nej, precis. Jag förstår inte varför ett ej nytaget foto är sämre än ett nytaget med dålig fantasi...

    Lurigopalia: Det viktigaste med ens bilder är ju just det, minnena!

    SvaraRadera
  11. Jag är benägen att hålla med dig. Fin bild. :o)

    SvaraRadera
  12. Superfint som alltid, och även jag håller med om att det är kul att få användning av sina redan tagna bilder, och påminnas om att de finns : ) Jag hängde på jag me...

    SvaraRadera
  13. Håller med dig angående arkivbilder eller inte men nu till denna fantastiska strandbild. Blir nästan förstummad. Den är perfekt. Komposition, färger, ljus ja allt är tipp topp. Kan inte bli bättre. Är absolut en bild du ska printa ut stort och hänga på väggen. En bild som jag gärna skulle ha hängandes här hemma. Den får mig att längta till värmen och havet och mer harmoniskt kan det knappast bli. Om du vill kan jag printa den i A3+ åt dig och ta med mig nästa gång jag kommer ner om du skickar bilden högupplöst till mig. Känner just nu att det är din bästa bild hittills :o)
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder du har, hit kommer jag att återkomma.

    SvaraRadera