onsdag 26 augusti 2009

Man kanske skulle skärpa sig lite?

Den senaste tiden har man kanske varit lite väl lat och slö... Inte så konstigt kanske med tanke på hur varmt det har varit, men nu är det dags att ta sig i kragen och fixa allt sånt där som man bara skjutit framför sig. Hela huset ser ut som en krigszon och jag ligger efter med en massa saker som jag borde göra. Idag får bli en fixardag helt enkelt. Kanske blir det inte lika varmt idag, jag ser en massa moln bortåt Etna till och termometern visar än så länge "bara" 27 grader (kl 8.20). Väderprognosen pratade om att det eventuellt kan komma in ett litet oväder framåt helgen och det skulle faktiskt vara riktigt skönt (så länge det är ett litet ett...).
En vän som var här på besök igår sa att han har ont i handlederna, vilket betyder att det helt säkert blir regn. Han kan inte säga när, men det kommer att komma. Vilken Einstein va? :o) Förr eller senare kommer det ju, det kan till och med jag lista ut... :o)

På fredag avslutas tävlingen om halsbandet från pysselgrottan, du är väl med?
Butiken har precis fått in helt ljuvliga fyll-i-själv böcker förresten...

Glöm inte heller att rösta på mig i fototriss-tävlingen om du inte redan har gjort det ;o)
Om jag vinner funderar jag på att göra en fotobok om tvillingarna och ge de när de fyller år i november. Inte en present som de skulle uppskatta just nu, men kanske när de blir äldre? Vad tror ni om det? De har redan så himla mycket leksaker och kläder, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på annars.. Tips mottages tacksamt.

Uppdatering: Tvillingarna fyller 2 år

8 kommentarer:

  1. 27 gradera strax efter 8 på morgonen... huj... varmt, varmt.

    Här var också varmt imorse, faktiskt hela 16 grader, men det är molnigt och det känns som om regnet hänger i molnen och kommer när som helst.

    Jag skall också ha en fixardag idag, eller rättare sagt ikväll iallafall.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Här ska oxå fixas.. jag har ju bara haft 1,5 år på mig *suck* nu ska plötsligt allting ske innan jag börjar jobba på måndag ;) Lite typiskt mig så jag är inte förvånad..

    Hur mycket fyller tvillingarna då? Svårt med presenter till barn. Men det beror lite på ålder. Till Johans brorsöner så tog vi med dom på bio i present för dom har oxå så mycket leksaker..
    En fotobok kommer dom säkert att uppskatta när dom blir äldre.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fixardag låter bra. Presenten till tvillingarna låter suveränt bra!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hàrligt att làsa dessa rader...tvà àr vi tvà latisar pà òn. Vàrmen gòr att jag orkar bara ligga still och pusta...:=0

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du hade i Fototrisstävlingen, jag ger dig min röst :)

    SvaraRadera
  6. Lite varmare än här har du ju det... ;)
    Men vi har inte regn. Och inte ont i handlederna heller. Hihi

    SvaraRadera
  7. ursäkta att jag frågar man jag blev lite nyfiken. den här sjukdomen du hade, vad innebär den? kommer ni inte försöka få fler barn?

    SvaraRadera
  8. resesnack: Det lilla jag vet än så länge finns att läsa under kategorin sjukvård.

    SvaraRadera