lördag 30 januari 2010

Dag 3 - Shopping i Krabi stad

Idag var vi inne i Krabi stad och shoppade lite. Inne i stan känns det otroligt mycket varmare än vad det gör här i Ao Nang, så det var minsann ganska påfrestande... Inte blir det bättre av att en vill ditten, en vill datten och en som inte vill alls... Men vi överlevde... Vi tog bussen in. Det är egentligen ingen buss, utan en pickup med tak och längsgående bänkar. Det fläktar åtminstone när man åker ;o)

Ser ni det sovande barnet?

Lilla mamsen... Pappa vägrar följa med på shoppingturer, så han stannade hemma. Lika bra det, han blir så tjurig om han blir tvingad... ;o)

Trafik i utkanten av stan...

När vi var färdiga i stan åkte vi ut till ett av 3 köpcentrum som ligger strax utanför stan. Jag köpte massor av fina pennor och anteckningsblock. Pennorna kostade 14 bath styck ( knappt 3 kr) och jättesöta anteckningsblock. Några toppar för cirka 30 kr och tomma dvd-skivor med Tweety på blev det också ;o)
På väg hem kände jag att jag började få ont i huvudet och väl hemma var den minst sagt blixtrande. Jag hade antagligen inte druckit tillräckligt. Efter 2 portioner vätskeersättning, massor av vatten och en stunds vila gick det dock över.
Nu ikväll har vi varit ute och käkat, gått en runda i lite butiker och tagit en dricka på Rocky Bar som har livemusik. Nu är klockan snart ett på natten, sängen väntar och i morgon blir det en heldag på stranden igen, sen på kvällen kommer kompisar från Singapore hit och stannar i några dagar. Det ska bli himlans skoj!

4 kommentarer:

  1. Hej !!!!
    Åh,vad mysigt,det ser ut !!!!!
    Du verkar ha det hur trevligt som helst....Bra !! .. Jag har aldrig haft nån längtan dit, om jag ska vara ärlig,kanske verkar konstigt,men efter att ha sett dessa bilder, så tja....börjar nästan längta dit....
    Ha en fortsatt toppen-vistelse !!!!!
    kraaaam,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Helena!

    Fotostafetten startade ju häromdagen och jag gjorde två lag och du kom med i lag 2. Jag såg att du gärna ville hamna bland de sista på listan eftersom du är bortrest så du fick sista sträckan. Nu har det dock gått med en rasande fart och deltagarna har bloggat sina inlägg jättesnabbt, så jag vet inte om du kommer hinna hem innan det är din tur. Men du kanske gör ditt inlägg från Thailand i så fall?

    Så här fungerar Fotostafetten i alla fall:
    * Blogga din triss på det tema du får av personen före dig.
    * Hitta på ett nytt tema till nästa person på listan.
    * I ditt stafettinlägg ska du skriva vilket tema du ger till nästa person, länka till denna, samt länka till Fotostafetten.
    * Skriv en kommentar hos personen efter dig och berätta vilket tema du ger henne/honom. Det är så du skickar stafettpinnen vidare.
    * Du har två dagar på dig att fullfölja din sträcka av stafetten.

    Hela listan över stafettlaget finns i bloggen och där uppdaterar jag hela tiden när någon har gjort sin stafettsträcka. Så när du är klar är det bra om du lämnar en kommentar så att jag vet att stafettpinnen vandrat vidare. Jag kommer också att lägga upp en av bilderna från din triss där, men säg till om du inte tycker det är okej så låter jag bli.

    Välkommen till Fotostafetten och lycka till! Och ha det toppen i Thailand!

    SvaraRadera
  3. Här missar jag att hälsa på din blog några dagar - och vips så är du i Thailand. Hoppas att ni får en riktigt mysig resa. Hur länge stannar ni?

    SvaraRadera
  4. Bilden med bladknytena var jättehärlig och så lilla mamsen!!!!
    För jag är ju en sådan och identifierar mig...Bra att pappa inte släpas med....det har vi dåliga erfarenheter av....
    Kram ha det så bra!!!!

    SvaraRadera