lördag 2 januari 2010

En ganska händelselös lördag...

Idag har vi inte gjort många knop här på Citronodlingen. Förmiddagen bara försvann på att göra ingenting i stort sett, förutom en kort tur med kameran i andra änden av odlingen när jag följde med Peppe som skulle ge hästarna mat.

Lunch hos svärmor idag igen, men utan resten av tjocka släkten tack och lov. Det blev rester från gårdagen, och vi fick även med oss hem till middagen. Det är aldrig någon risk att gäster går hungriga från svärmor för att det finns för lite mat i alla fall...

På eftermiddagen har jag äntligen plockat bort alla tomtar. Jag har tänkt göra det i flera dagar nu, men det har inte blivit av förrän idag. Köket har fått sig en omgång också och imorgon ska jag bara torka golvet så är det rent och fint, i alla fall i en dag eller två..
Det är helt otroligt hur fort det blir smutsigt här. Jag kan inte minnas att allt var täckt av ett fint lager av damm bara någon dag efter att man städat i Sverige? Men det beror kanske på att vi bor på landet förstås...

Imorgon åker vi troligen på en liten shoppingtur med svägerskan. Hon vill gärna avsluta turen på Katané, eftersom det finns Burger King där ;o)

1 kommentar:

  1. Burger King... Ja, mätt blir man i alla fall! Äldsta frökens pojkvän jobbar på BK så man får passa på att ta en Whopper med extra allt!

    Hoppas shoppingen blir lyckad!

    SvaraRadera