måndag 18 januari 2010

Fast på motorvägen...

Idag på eftermiddagen åkte vi iväg en sväng för att uträtta några ärenden i Giarre och Santa Venerina. Vi räknade med att vara borta drygt en timme. Ärendena gick fort att uträtta men när vi var nästan framme vid vår avfart från motorvägen blev det stopp.
500 m innan vår avfart stod trafiken helt stilla och där blev vi kvar i nästan två timmar.
Tydligen har det skett en olycka en bit längre fram, någonstans mellan avfarten till Giardini Naxos och Taormina, och jag skulle tro att det var en ganska allvarlig sådan eftersom trafiken stod still så länge.
Vi trodde att olyckan skett precis vid avfarten, eftersom trafiken stod helt stilla. Om det gick att köra av där borde väl folk göra det efter att ha stått still ett tag, för att ta en annan väg?
Efter en och en halv timme ungefär började några förare att gå framåt och efter ett tag kom dom tillbaka och meddelade att avfarten var fri, men eftersom det var mycket lastbilar så var vägen dit blockerad. Efter mycket om och men lyckades dom få några att flytta på sig så att den yttre filen som egentligen är avsedd för utryckningsfordon blev fri och vi som bara skulle dom där ynka 500 metrarna kunde börja rulla framåt och ta oss hem.
Jag har sökt på internet men ännu finns ingen information om vad som hänt.

3 kommentarer:

  1. Wow, vilken underbar bild!
    Den riktigt mustigt gröna bladen mot den mörkblå bakgrunden. Och sen droppen som pricken över i:et.
    Så jäkla snyggt, bra fotat.
    Ha en fin dag.
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Jag àkte hem lite tidigare fràn jobbet igàr och svàngde av motorvàgen vid 17.00, men sàg ingenting. Det àr otàckt nàr det helt plòtsligt bara àr tvàrstopp pà vàgen... Med min gamla bil sà krockade jag lite pà det men som tur var hade jag fàtt ner bilen till 10 km/h innan sà det var inte sà farligt, men jag blev vàààldigt ràdd àndà...

    SvaraRadera
  3. kullefotoblogg: Tack! :o)

    Helly: Det var närmare hitåt, så det hade nog inte hunnit bli kö ända bort till "din" avfart ännu.

    SvaraRadera