fredag 19 mars 2010

Tiden bara går och går

så var det fredag igen, jag begriper inte riktigt vart dagarna tar vägen, fastän jag inte tycker att jag gör något speciellt om dagarna så bara försvinner tiden på något vis...

Igår kväll var jag och hämtade glasögonen. Tog på mig dom redan när jag körde hem i mörkret och märkte genast en ganska stor skillnad. Just att köra i mörker är något jag har försökt undvika den senaste tiden, men nu behöver jag inte tänka mer på det. Framför datorn är det ingen större skillnad om jag har dom på mig eller inte, förutom att jag kände redan igår kväll när jag gick och lade mig att jag inte var så trött och grusig i ögonen som jag brukar vara.

Idag funderar jag på om jag ska försöka göra lite lemon curd, citroner har vi ju liksom gott om ;o)

11 kommentarer:

  1. Lemon curd är alltid gott! Klart du ska göra det...

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig en trevlig helg. Det var ett väldigt vackert foto idag som vanligt!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hàller med om att tiden gàr extra fort hàr pà òn. Kànner med tidspress hàr àn hemma..

    SvaraRadera
  4. Lemon curd... låter gott (är jag den sista människan på jorden som inte vet vad det är!?)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej, jasså har åldern satt in nu o försämrat synen :) O du Malin du är inte den enda jag har ingen aning om vad Lemon Curd är :)

    Trevlig Helg Syrran

    SvaraRadera
  6. Malin och Bomerang: Här har ni ett recept på lemon curd (en slags citronkräm) http://www.tasteline.com/recept/lemoncurd

    SvaraRadera
  7. Tack för denna underbara bild. Uppiggande i fredags regnet!
    Har nog två småburkar med Citron curd i skåpet, säkert inte hälften så goda som din!Har du några tips vad man kan använda den till. Har haft mina till efterrätter.
    Marklund tycks vara en "go gubbe".
    Gillade nog hans hö jag bäst. Vilken koncentration.
    Funderar och försöka få min käraste och ställa upp ngt liknande. Undrar vad jag ska muta honom med!?Räcker nog inte med Citron curd!?

    SvaraRadera
  8. Lemon curd är en av de få "söta" saker jag tycker om, förutom choklad då ;) Vilken underbar bild du delar med dig av! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Lemon curd har jag inte gjort på år och dar. det är ju såååå gott. Ett tjockt lager på Digestivekex. Mmm
    Hoppas det blev bra!

    SvaraRadera
  10. Tack igen för den fantastiska nektarinblomman!
    Sällan ser man något så vackert.

    SvaraRadera
  11. Rajson: Jag brukar bara ha det som "pålägg" på bröd :o)

    SvaraRadera