lördag 10 april 2010

International Arabian Horseshow - I puledri (fölen)

Jag var nere och tittade på hästarna idag på förmiddagen, när det var klassifiering av två- och treåringarna. De är väldigt vackra. Jag är ingen hästtjej, men jag tycker om att titta på dom.

Precis innan det är dags att visa upp fölet i ringen inför domarna får det springa runt, runt, för att ha farten uppe. En man håller i och en annan stressar på med en plastpåse fastknuten på en lång pinne som han gör oljud med... Vet inte vad det är bra för, men så gör allihop...


3-åring inför domarna

På stranden red den här damen fram och tillbaka under ganska lång tid....

.. efter ett tag fick hon sällskap av den här mannen... Ska man gissa att dom har något med showen ikväll att göra? (om den nu blir av, igår blev den ju inställd, och jag hörde mig för om det möjligen var så att det blir en extra show imorgon kväll istället, men det blir det inte...)

3 kommentarer:

  1. Sköna bilder. Ser lite riskabelt ut på första bilden. Som om du står i hästens väg liksom ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka miljöer du vistas i. Så annorlunda mot min amerikanska förort.

    SvaraRadera
  3. De är verkligen vackra, arabiska fullblod. Så fina bilder från stranden! Hade gärna varit där med dig och fotat hästar :)
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera