onsdag 28 april 2010

Mercato Ittico (fiskmarknad) i Riposto

I denna gamla, men vackert slitna byggnad håller Ripostos fiskmarknad till. Marknaden hålls varje vardagsmorgon, men det gäller att komma tidigt, jag kom dit strax innan 10 och då var det mesta redan borta. Å andra sidan har försäljarna mer tid att prata och skoja, så jag hade en trevlig stund ändå (och jag var ju inte ute efter att köpa någon fisk, utan bara att uppleva atmosfären och ta en och annan bild).
Utanför på bänkarna samlas gärna byns farbröder för att lösa ett eller annat världsproblem...

Vad sägs om färska ostron för 10€ / kg?

Helt slut var det inte, jag kan dessutom tänka mig att det går att få ner priset en aning om man kommer sent och nöjer sig med det utbud som finns kvar...





4 kommentarer:

  1. Härligt att jag fick vara med på fiskmarknad. Det känns spännande och jag tycker jag känner lukten av fisk.
    Tack

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott på ett och samma ställe!

    SvaraRadera
  3. Det är kul att gå på marknader och titta på alla härlig färska produkter. Och lite mer inspirerande att fota än på Ica.

    SvaraRadera
  4. Vackert, får mig att tänka lite på Fiskekyrkan i göteborg... Längtar hem lite just nu så det är nog därför ;)

    SvaraRadera