onsdag 26 maj 2010

En date med Lorenzo

Idag hade jag en date med en mycket söt, ung man, nämligen Lorenzo. Eller egentligen var det hans mamma jag hade date med, men ändå ;o)
Mamman har ett bed & breakfast här i byn som jag tog lite bilder på och sen gick vi en promenad. Lorenzo fick leka av sig lite på lekplatsen.

Till middagen testade jag ett nytt recept jag hittade häromdagen. Vi har massor av zucchini i trädgårdslandet och kommer att ha i flera månader framåt, så jag är alltid på jakt efter nya rätter att laga. Idag gjorde jag rullader med Philadelphiaost blandat med massor av färsk persilja och basilika, lite salt och peppar i. Det blev gott, men inte så snyggt ;o)
(Obs, glöm inte att salta skivorna och låta dom ligga och dra i minst en kvart, och sen skölja riktigt ordentligt innan du gör rulladerna, det drar ut mycket av vätskan i zucchinin).

Imorgon är det final i den sicilianska melodifestivalen, det ser jag fram emot!


4 kommentarer:

  1. Du har inget recept på pastarullader? Jag brukar kalla dem så. Det serveras ibland här i Luxemburg. Det är lasagneplattor och aubergineskivor som rullas ihop och ställs på högkant, med någon tomatsås. Gratineras. Låter väl inte så komplicerat, men jag är rätt tafatt i köket och behöver ett recept att följa. Och jag har inte lyckats hitta något som stämmer in tillräckligt väl. :-)

    SvaraRadera
  2. Åh det ser ju jättegott ut. Jag skulle vilja ha lite vitlök i och så en god tomatsås till de där rullarna.

    Jösses klockan är bara 8 och jag är hungrig. Kors i taket. Det bådar ju gott, då lär jag få i mig min frukost iallafall.

    Kram,

    SvaraRadera
  3. Moien: Nej, tyvärr... den rätten har jag nog aldrig ätit...

    SvaraRadera
  4. Åh, gott! Det ska jag testa!!!

    SvaraRadera