fredag 18 juni 2010

Godaste pizzan

Igår kväll kom vi äntligen iväg till Ciccinos pizzeria i Castelmola för första gången i år. (skriver för första gången, för jag hoppas att det inte blir som tidigare år, att det bara blir ett besök under sommaren).
Igår var vi där med Helena, hennes L och några till.

Pizzorna som Karin gör är otroligt goda, troligen dom godaste i hela regionen.
Helenas L som är från Neapel, och därmed oerhört kritisk när det gäller pizza gav väl godkänt han också :o)
Det här är en Mundial. Tomatsås, mozzarella, ruccola och körsbärstomater.

Det gör ju inte saken sämre att det är så mysigt hos Ciccino och Karin. Att äta en pizza i goda vänners lag under den sicilianska stjärnhimlen, långt från trafik och stök...

... och lyssna på Ciccino som spelar och sjunger klassiska italienska sånger.

En sommarkväll kan knappast spenderas på ett bättre sätt!

4 kommentarer:

  1. Ser härligt ut och t.o.m. pizzan ser god ut! (Sagt av en person som inte är förtjust i pizza...)

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog gott och fint med den pizzan!
    Jag har varit på resa och det är därför lite tyst från mig. Vi var i Provence och hade mycket fint. Jag tänkte mycket på mina bloggkontakter vid Medelhavet.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det såg ut att vara, påminner lite om vår resa till Kroaten, de hade också goda pizzor men ingen sån! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Å herregud vilken pizza!
    Den hade jag nog kunnat gjort vad som helst för att få smälla i mig just nu!

    Kram Åsa

    SvaraRadera