tisdag 13 juli 2010

baluns.. eller nåt...

Mannen till höger är farbrorn från fotoklubben och tjejen som håller i priset är hans syskonbarn.

I förrgår kväll ringde farbrorn från fotoklubben. Han talade om att det skulle vara en fotoutställning på en liten restaurang här i närheten och att ett pris skulle delas ut. Han tyckte jag skulle komma och ta med mig kameran.
Så igår åkte jag dit. Det var någon kvinnlig organisation som stod bakom (förstod aldrig vad de gör för något) och fotoclub Naxos fick ett pris och kvinnan i lila klänning fick ett annat...
Först när jag kom dit så hade det inte börjat än. Det var en del folk där men ingen jag kände igen. Såna situationer som jag INTE gillar... Efter ett tag kom det några till varav en såg ut att vara fotograf. Han satte sig bredvid mig och vi började prata lite grann, sedan kom även farbrorn från fotoklubben...
Mannen som jag pratade med verkade ganska trevlig. Han sa att han och några till eventuellt ska åka till Noto (en barockstad som ligger bortanför Syrakusa härifrån sett) på lördag och undrade om jag i så fall ville följa med...
Jag sa ja, men nu vet jag faktiskt inte... Känns lite läskigt att åka så långt med folk man inte känner...

2 kommentarer:

  1. Ja, men fortsätter det så så känner du snart hela bunten, och då slipper du oroa dig sen :)

    SvaraRadera
  2. Åk Det kan bli jättekul. ni har ju samma intresse och du känner nog vilka du vill vara med?
    Lycka till.

    SvaraRadera