fredag 30 juli 2010

Deep Purple Live @ Taormina

Igår spelade det klassiska rockbandet Deep Purple på grekiska teatern i Taormina.
Teatern var fylld till sista platsen (runt 7000 personer) och stämningen var hög.
Konserten startade förvånande nog bara 5-10 minuter efter utsatt tid. Det är man ju inte riktigt van vid när det gäller stora artister.
Dom första 3-4 låtarna kändes gubbsen lite sega och tråkiga, men sedan vaknade dom till liv och konserten blev en riktigt lyckad kväll med fullt ös och mycket glimt i ögat rakt igenom.
Jag tog massor av bilder, och jag är grymt nöjd med så många (läs det igen, det där hör du inte mig säga ofta...) att jag inte kunde välja ut bara 2-3 bilder att visa här i bloggen så jag har gjort ett bildspel istället.
Nedanför bildspelet hittar ni Peppes video av Smoke on the Water. Tittar man noga runt 4.20 - 4.30 ser man mig och min kamera och alldeles i slutet nån knäppis som är väldigt lik min sambo....



6 kommentarer:

  1. Himla bra bilder och skitkul konsert. Själv har jag lite ont i nacken efter headbangandet ;)

    Kram H

    SvaraRadera
  2. Vilka konsertbilder! Vissa av dem ser ut som du stod bredvid grabbarna på scenen och tog!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilka bilder du har tagit!
    Jag förstår om du är supernöjd!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Tack för att du tog med mig på konserten! Helt underbart! Förstår att du måste ha varit supernöjd med kvällen! Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Kul att se dina jättehäftiga bilder från konserten.
    Gillade videon också :)

    SvaraRadera
  6. Hur snygga bilder som helst, jag har varit på festival 4 kvällar på raken och inte alltid haft det så lätt att fota men fick en del bra bilder till sist! =)
    Kram

    SvaraRadera