måndag 30 augusti 2010

Felecom


Den italienska motsvarigheten till telia heter telecom. Jag är måttligt glad på dom just nu... Igår kväll försvann både telefon och internet. Det var andra gången på 2 veckor. Jag tror jag har skrivit om deras trevliga personal på kundtjänst förut... I morse när Peppe ringde hade regeln om att det ska fungera igen inom 48 timmar från anmälningstillfället ändrats till: "48 timmar från imorgon"??? Han fick dessutom order om att inte ringa igen innan onsdag kväll om det inte skulle ha kommit tillbaka då....
Jag vill gärna byta till något annat bolag, men Peppe är övertygad om att det är lika mycket strul med alla...

6 kommentarer:

  1. Det är ju intressant att de kan ändra reglerna som det passar dem! Tycker också om att tidsgränsen räknas från några dagar efter att felet uppstod! :D Visst är det kul med serviceföretag ibland...

    SvaraRadera
  2. Hej Helena. Inte bättre med telefonbolagen i Sverige. Underbar bild! Har gett din blogg en bloggutmärkelse: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/2010/08/en-ny-bloggutmarkelse.html Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Felia, Felefonica, Felecom - finn en gemensam nämnare ; )

    SvaraRadera
  4. Grrrrrr...
    Ja, vad kan man göra, man står liksom maktlös och bolagen gör som de vill...

    SvaraRadera
  5. Ja, att det är lika mycket strul med som andra bolagen kan jag nog hålla med om eftersom dom flesta använder sig av Telecoms "linjer" här i landet. Sen kan det ju vara så att personalen är trevligare, vilket gör saken bättre åtminstone.
    På dom ställena som har egna linjer lär det fungera utmärkt, så det kanske lönar sig att byta om ni har täckning hos er! Fast Peppe är kanske svårflirtad...

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte heller om jag skulle våga byta. Vi bytte Internetleverantör vid något tillfälle, med resultat att vi var helt utan Internet i ett par månader...

    SvaraRadera