söndag 8 augusti 2010

Fototriss - Symmetri

... eller fototrissen som gick helt fel....

Idag är det nypremiär för fototriss efter semesteruppehållet, något som jag hade sett fram emot. Jag hade redan klart vad jag skulle fotografera till veckans tema.
I sommarprogrammet här i Giardini Naxos stod det att det skulle vara flyguppvisning idag kl 9.00 så vi åkte ner till strandpromenaden men där var det helt dött... Vi satte oss på baren och käkade frukost så länge, för att se om det kanske bara var försenat... Vid 10 gav vi upp och åkte hem... Ni vet hur det är när man är inställd på nåt och så blir det inte så... det är svårt att tänka om ibland, dessutom hade vi lite annat att göra under dagen, så jag tänkte att jag får väl hoppa över då...

Vid 5 hörde jag att det var väldigt mycket flygplan i luften... Gick upp på övervåningen och ut på balkongen... Jodå, det var visst flyguppvisning...
Bilderna är tagna på långt avstånd med teleobjektivet och bild 2 & 3 har jag beskurit en del, och dessutom lekt en del med i photoshop elements för att jag tyckte att dom blev tråkiga....



Fler bidrag till fototriss hittar du om du klickar på den lilla loggan.


13 kommentarer:

  1. Tycker att du fått till väldigt mycket symmetri i dina bilder,och snyggr redigerade är då oxå. Helt enkelt klockrena bilder till dagens ämne. Snyggt jobbat!!!

    SvaraRadera
  2. Klockrena bilder på symmetri!
    Snyggt fotade.

    SvaraRadera
  3. Snopet med tanke på hur du satsade på förmiddagen. Uppenbarligen fel tidsangivelse. Lite tråkigt för dig, men det vart ju så bra symmetrifoton ändå till slut. Kan knappast illustreras bättre. Plan och formationsflygning, klockrent. Andra fotot får mig nästan att tro du förflyttat dig i en tidsmaskin. :-) Gillar tredje fotot, verkar ha varit en strålande dag (det var det inte i Sthlm).

    SvaraRadera
  4. Snygg symmetri på dina bilder.
    Snopet när tiden var fel!
    Ha det gott. Lissen

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och lite avis att du hade hunnit tänka till kring temat symetri...jag har gått i semesterlunken och missat helt att trissen startar idag.....

    SvaraRadera
  6. Mittenbilden är urläcker, skulle sitta klockrent som poster :)
    Är det P51:or som flyger tro?

    SvaraRadera
  7. Dessa var helt super mittenbilden är fin fin..

    SvaraRadera
  8. Wow, vilka häftiga bilder. Verkligen symmetri!

    SvaraRadera
  9. Bild två ser ut som tagen ur en journalfilm från andra världskriget. Härlig symmetri i hela trisset.

    SvaraRadera
  10. Den som väntar och så vidare. Du fick i alla fall din triss till slut.

    SvaraRadera
  11. Urläcka bilder! Älskar flygmaskiner!

    SvaraRadera
  12. Jättefina flygbilder, den första är så vilsam på något sätt, får mig att tänka på frihet.

    SvaraRadera