onsdag 11 augusti 2010

I Beddi igen

Igår var Helena och jag i en liten by som heter Gaggi för att lyssna på I beddi. Vi hade med oss varsin nästan-artonåring som vi har på besök från Sverige... Jag tror inte dom är så vana vid turister där, för ett sällskap på 4 tjejer, varav 3 blonda och en som anses blond av sicilianare för att hon inte är riktigt mörk... Det blev lite för mycket för den manliga delen av invånarna och vi kände oss en aning utstirrade.... ;o)





Det var i alla fall bra ös där på torget, många som dansade :o)

4 kommentarer:

  1. Vilka bilder du tog! Jag kanske får gå en kurs hos dig någon dag... och ja, det var värst vad de tittade. Jag ångrar att vi inte tog kort på dem för det tycker jag man kan göra när folk stirrar så ;)

    SvaraRadera
  2. Ta toppluvor på er nästa gång! ;)

    SvaraRadera
  3. Minns när jag och min väninna som unga, i början på 80-talet, var i Riccione på semester. Två unga blonda skandinaviska tjejer ute på vift. När vi besökte toaletten på discot om natten satte de italienska tjejerna avundsjukt klibbiga slickepinnar i håret på oss när vi gick ut från toaletten. De önskade nog så hett våra blonda midjelånga hår men svarade med en klibbig klubba istället...

    SvaraRadera