torsdag 23 september 2010

Avstånd...


I en liten by nästan ända borta vid Catania finns en ganska stor och aktiv fotoklubb. I november startar dom en fotokurs. Den sträcker sig ända fram till slutet av april. Varje måndagkväll i 5 månader plus en del fotoutflykter på söndagar... Jag hade så gärna velat gå, men det är långt att åka och det börjar inte förrän 20.30 på kvällen. Byn ligger ganska långt från motorvägsavfarterna, så det är en ganska bra bit att köra på mindre, ganska mörka vägar...

Synd, för det hade verkligen varit roligt... Jag får hålla utkik efter deras fristående fototräffar, och kanske se om vi inte kan få igång lite aktiviteter i den lokala klubben istället...

Idag har jag varit hos tandläkaren igen... Jag gick dit för Peppe hade bilen. På torsdag ska jag dit igen, och då blir det bedövning. Jag gillar inte det riktigt, för han väntar inte tills det börjat verka, utan testar direkt och gör det fortfarande ont så får man en eller ett par sprutor till... sen är man bedövad och lite smått groggy ända in på eftermiddagen... Men jag är så kinkig när det gäller tandläkare så det finns liksom inget annat alternativ heller..

2 kommentarer:

  1. Så synd att avståndet är så långt så du inte kan vara med fotokurssen, jag åker 10 mil en gång i veckan för att gå på min silverkurss (jag håller på att göra ett vackert hjärta i silver:)

    SvaraRadera
  2. Så synd att kursen är så långt bort och börjar så sent. Det låter ju inte som det är en speciellt rolig väg att köra heller, hade det varit "raka spåret" hade det väl varit en annan sak. Hoppas det dyker upp något annat på närmare avstånd!

    Om tandläkare tycker jag inte, men min är i alla fall snäll och väntar tills bedövningen tagit. Bedövning är ett måste även för mig och det är inte roligt att gå runt bedövad alltför länge. Då tror man ju att man dreglar hela tiden...

    SvaraRadera