måndag 1 november 2010

Det är inte okej

Det är inte okej att ett försäkringsbolag ställer betalningsgaranti och sedan 7 dagar senare drar tillbaka densamma med ursäkten att det var ett misstag.

Det är inte okej att min pappa, tack vara ovan nämnda "misstag" har fått ligga 4 dagar i onödan på sjukhuset, utan att få den vård han behöver, utan med enbart smärtlindring och andningshjälp.

Det är inte okej att sjukhuset ska behöva sticka en räkning under näsan på min mamma precis när ambulansen är på väg att rulla iväg mot Bangkok för att försäkringsbolaget precis meddelat att dom inte står för rondskålar i plast. Det handlar inte om summan, den var bara på ungefär 90 kr, men det är i alla fall inte okej. Det är heller inte okej att man får svaret "oj, det låter ju konstigt att vi inte skulle stå för det" när man ringer och frågar varför....

Det är inte okej att det tar mer än 1 arbetsdag för försäkringsbolaget att "undersöka" om dom täcker anhörigresa dit, när man själv i villkoren enkelt kan komma fram till att "kraven" uppfylls flera gånger om. På mindre än 5 minuter.

Nej, det är inte okej. Inte okej alls.

10 kommentarer:

  1. Nej. Inget av det du beskriver är ok.

    SvaraRadera
  2. Fy, vilken skit. Jag hoppas att det löser sig med allt.

    SvaraRadera
  3. Vad hemskt det är att det måste vara på det här viset. När man är som svagast och behöver mest hjälp, så drar någon myndighet,försäkringsbolag eller liknande undan mattan så man faller pladask. I stunder när allt borde fungera smärtfritt så får man kämpa för sina rättigheter.

    Det måste vara oerhört tungt för er alla nu. Dina föräldrar i Thailand, du på Sicilien och så vara tvungen att ringa ett tjurigt försäkringsbolag i Sverige.

    Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för din pappa.

    SvaraRadera
  4. Nej, det är verkligen INTE okej.

    Jag håller tummen hårt för dig och din pappa.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nä det är INTE okej!!!!! Åh vad arg jag blir! Arg, arg, arg!!!!!!! Vad är det för skit-försäkrings-bolag???? Om jag har det bolaget vill jag genast byta!!!!!!

    Kramar och tankar i massor till dig och din familj!

    SvaraRadera
  6. Försäkringsbolag i ett nötskal.
    Så länge det handlar om att vi ska betala avgifter är det så bra men så fort det händer något visar de sin rätta sida.
    Sundt förnuft är som bortblåst och den lilla människan kommer i kläm.
    Håller tummarna att det fixar sig för din stackars far!

    SvaraRadera
  7. Nej, det är verkligen inte okej på något vis. Álla bolag vill man ska teckna försäkringen men när något sedan händer är inte alla bolag lika ivriga... Hoppas allt ska ordna sig.

    SvaraRadera
  8. Nej det är inte ok. Hota dem med att hänga ut dem med namn på nätet..

    SvaraRadera
  9. Nej, det är verkligen inte okej. Hur mår han nu?

    SvaraRadera