måndag 22 november 2010

Nallen som ska slå ut cancern


Häromdagen på sjukhuset i Bangkok så hade den thailändska motsvarigheten till cancerfonden ett event. Dom sålde såna här nallar för att få in pengar till forskningen. Dom kallar insamlingen för "Knock out cancer" och nallarna har boxarbyxor på sig och ett par boxhandskar om halsen.

Jag och mamma köpte en till pappa, i den här grå färgen som står för lungcancer, det fanns även rosa, blå, gula och gröna för andra sorters cancer. Nallen ska vara en maskot och en kompis som hjälper pappa att boxas mot cancern tänkte vi.

Jag köpte en till mig själv också, som jag tänkte göra ett litet fotoprojekt med. Jag har redan nu bestämt mig för att delta i 365 även nästa år, och tänkte då att jag ska ha med nallen i många av dom bilderna. Jag tänker också göra ett särskilt album på flickr där jag samlar alla nallebilder...

Han behöver ju dock ha ett namn, och i mitt huvud står det helt still för tillfället. Har ni några förslag?

8 kommentarer:

  1. Han kanske kan heta Bang, efter Bankok och efter att ha gett cancern en rak höger; Bang! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tycker han ska heta Styrke eller Envis. För e de ngt man behöver i fighten så är de styrka & envishet =). Föresten vilket fint initativ med en nalle. Funkar ju fint för alla åldrar.
    Kram
    //Ciina

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé!
    Både nalle försäljningen men även ditt Nalle projekt.Ser fram emot bilderna med LillRambo!

    SvaraRadera
  4. Kanonidé, bra initiativ!
    Tycker nallen ska heta BangKnock :o)

    SvaraRadera
  5. Calle Cancer

    Calle von Cancer ViOroligaNärstående

    SvaraRadera
  6. Vilken söt nalle, tycker han ska heta Mollgan. Som en påminnelse kanske att bara för nåt inte syns, så betyder det inte att det inte finns. Precis som denna hemska sjukdom.
    Tack för din fina kommentar hos mej. Hoppas allt är bra med dej och och dina föräldrar. Såklart det inte är BRA, men du förstår..
    BAMSEBAMSEKRAM från mej till dej..!

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé! Jag har inte heller något bra förslag på namn men jag hoppas att den kommer att hjälpa din pappa och många andra i kampen mot cancern.

    SvaraRadera