söndag 5 december 2010

Fototriss - Det här är jag

Det här är jag - eller snarare 3 av mina intressen...

Böcker: Jag älskar böcker och att läsa i alla fall några sidor varje dag är ett måste. Det började med att mamma läste varje kväll tills jag var stor nog att läsa själv, sen har det liksom bara fortsatt så. Jag är inte insöad på någon särskild genre, utan uppskattar många olika sorters böcker.
Fotografering: Foto är den stora passionen i mitt liv. Kameran får sällan vila mer än max ett par dagar i taget. Jag har nyligen startat upp ett fotoprojekt som heter Fotografer för livet, ett projekt till förmån för cancerfonden, eftersom vi nyligen har fått reda på att min pappa har cancer. Nallen på bilden är huvudperson i mina bilder till det projektet.
Alla som vill får vara med, proffs eller amatör spelar ingen roll.

Musik: Tänk så trist livet vore utan musik! Det finns musik för alla tillfällen, musik som tröstar, musik som piggar upp, musik som får en glad, musik som manar till eftertanke...

Fler som tolkar temat "Det här är jag" hittar du hos fototriss

19 kommentarer:

  1. Intressant. Tyckte bäst om bilden med böcker. Men det säger kanske mer om mig än om din triss. Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig i din triss, fint tolkat!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ett bra liv:)


    Fina bilder också!

    AX

    SvaraRadera
  4. En fin tolkning av trisstemat och fina foton!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och en härlig presentation av dig! Gillar dina bilder!


    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera
  6. Vill ge dig en eloge för din fotogrej du startat.. riktigt fin tanke bakom. Vilken grej.. nallen med på bild oxså.. härligt initiativ:) Min pappa dog i cancer för 9 år sedan.. det var en pärs.
    Finfina bilder.. riktigt fina:)

    SvaraRadera
  7. Jag känner verkligen igen mig i din triss.

    Ha en fin andra advent fast det firas kanske inte i Italien?

    SvaraRadera
  8. Vilka fina foton. Kikade vidare på ditt projekt. Mycket intressant. Vill verkligen ge dej en eloge för ditt engagemang. Härligt att kunna använda sina intressen och sin talang till hjälp för någon.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Du ser ut att ha precis samma intressen som jag har. Härliga bilder du illustrerat med!

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder, den första är så stämningsfylld. Intressant presentation.

    SvaraRadera
  11. Superfina bilder som vanligt!

    mvh Lena

    SvaraRadera
  12. Tre intressen som håller en skärpt i livet också. Det är i alla fall min teori.

    SvaraRadera
  13. Jag skulle kunna kopiera din triss rakt av, stämmer in lika bra på mig. Och inte ens namnet skulle jag behöva byta ut :)

    SvaraRadera
  14. Bra tolkning av temat...fina bilder och bra intressen ...kunde ju nästan varit jag..:)
    Önskar bara att jag b odde på en citronodling...ialla fall under vinterhalvåret...älskar sol och värme!

    SvaraRadera
  15. Gillar din inledning, vi verkar se på trissen lite på samma sätt. Fina bilder och texten beledsagar bilderna fint. Det är inte alltid som högläsning får barnen att intressera sig för läsning. Kul att det fungerade för dig. Ditt musikintresse och det där om musik för alla tillfällen håller jag verkligen med om. Väljer läsfotot i din triss. Ha en fin vecka Helena.

    SvaraRadera
  16. Åh, känner också igen mig!

    SvaraRadera