fredag 17 december 2010

Jag är för smart för dig....

Idag hände det en liten sak när jag var ute och körde bil... Jag befann mig på en mycket trång gata och skulle ta mig förbi en bil som stod parkerad på högersidan, men ändå lite mitt i vägen så att säga. Det föll sig inte bättre än att jag råkade toucha hans backspegel lite grann med min när jag körde förbi. Touch och touch förresten, det var mer som en smekning faktiskt...
Jag kör 100 m längre fram och parkerar eftersom jag kommit fram till min destination. Noga med att parkera så nära muren det bara går.

Då kommer killen med backspegeln. Han vill att jag följer med och tittar. På hans bil halvhänger en ordentligt trasig backspegel.
-Titta vad du gjorde! säger han och plockar fram ett papper som visar att nämnda backspegel kostar 129 euro.... Han vill ha dom pengarna av mig....

-Jag är ledsen att jag råkade snudda vid din backspegel säger jag, men några 129 euro kan jag tyvärr inte ge dig...
Killen mumlar om försäkringar hit och kostnader dit.... Jag vidhåller mitt tidigare påstående att jag inte har 129 euro... jag erbjuder honom Peppes telefonnummer, så att dom kan lösa det sinsemellan, för vad vet jag om backspeglar egentligen? Han vill inte ha det.
Till slut säger han.. -Okej, vi delar på summan, ge mig 70 euro. (han kan uppenbarligen inte räkna...). Jag fortsatte att hävda att jag inte hade några pengar.... han vill ha 40 euro då...

Till slut ger han sig bara. Säger - va bene, arrividerci signora och kör iväg.

Jag sitter kvar i bilen en stund, för jag känner att den där killen nog inte är riktigt att lita på... Mycket riktigt, det tar inte ens två minuter innan han kommer tillbaka och kollar på min bil medans han åker förbi.
Jag flyttar bilen några hundra meter och väntar en stund igen... Jodå, mycket riktigt, där kommer han igen, från andra hållet.
Jag väntade tills han åkt utom synhåll, tog bilen och parkerade 3 gator bort innan jag gick för att göra mina ärenden.

5 kommentarer:

  1. Hmm, det var en skum filur!
    Tur att du stod på dej, han kör säkert den grejen med fler personer, för att tjäna en liten hacka.
    Ha en underbar helg.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tur du stod på dig. Men jag hade nog blivit lite skärrad... Vet inte heller så mycket om backspeglar och så.

    SvaraRadera
  3. Jätteduktigt.
    Så tuff du var.
    Han trodde inte du var en tuffing.
    Bravo.
    Eva i Tyresö

    SvaraRadera
  4. Trodde väl han att han skulle tjäna några lättförtjänta slantar...

    SvaraRadera