fredag 7 januari 2011

Free fallin´ på storebrors stereo...



Idag när jag var ute och åkte med bilen hörde jag Free Fallin´ med Tom Petty & the Heartbreakers och kom och tänka på en sak som hände för sisådär 20-25 år sedan...
Eftersom det dels är så väldigt länge sen, och det dels är väldigt liten risk att storebror läser det här, tänkte jag att jag kunde berätta...

Jag minns inte hur gammal jag var, men jag kan nog ha varit runt 15 eller ännu yngre kanske.. Jag fick åka alldeles ensam till Göteborg för att hälsa på storebror som bodde i Bergsjön eller Angered eller nåt sånt... Det var rätt häftigt. Det var också rätt häftigt att storebror jobbade och jag var ensam i hans lägenhet med hans enorma stereo och sisådär sjuttio-elva läskbackar med lp-skivor...
Vi kan väl säga att det var här nånstans det där med musik gjorde entré i mitt liv på allvar...
Jag minns inte om jag själv hittade Tom Petty-plattan, eller om vi redan hade lyssnat på den tillsammans... men jag gillade den i alla fall...

Hemma fick man ju aldrig dra på nåt särskilt på stereon, men nu var jag ju ensam och ingen vuxen kunde ju säga nåt, trodde jag...

Brorsans högtalare var definitivt av den bättre sorten och stora som hus så jag drog på rätt ordentligt och skrålade väl med en hel del själv också...

Jag berättade aldrig det för storebror. Jag berättade heller aldrig att grannen gick ut på balkongen och skrek som en galning att jag skulle sänka musiken...

Själv gick jag inte ut på balkongen nåt mer...

Nåja... Käre storebror. Om du läser det här, kom ihåg att brottet är preskiberat för länge sen!

3 kommentarer:

  1. Äsch, du hade ju inte sönder något! ;0)

    SvaraRadera
  2. Du har inte berättat för oss heller!

    SvaraRadera
  3. Härligt med bloggen som biktstol! :D

    SvaraRadera