lördag 15 januari 2011

Lugn lördag

Idag är Peppe ute på jobb på annan ort, så han kommer inte hem på lunchen. Jag tycker det är ganska skönt, för förmiddagen blir så himla kort när man ska ha lunchen klar kl 12.00. Fastän jag går upp relativt tidigt tycker jag det är svårt att hinna med något vettigt...
Det är i och för sig inte så att jag MÅSTE vara hemma för att fixa lunchen, han klarar sig bra själv också, men är man ändå hemma och inte ska iväg på nåt speciellt så är det ju rätt trevligt att äta tillsammans.

Idag var Chicco inte alls sugen på morgonpromenad, han stretade emot så mycket han orkade med sin lilla kropp... Han fick gå ändå, även om det blev en kortare runda än vanligt. Det är ju faktiskt vi människor som bestämmer, inte vovven. Nyss hörde jag hur han morrade och gläfste och tittade ut för att se vad han höll på med. Han var tydligen arg på den hårda brödbiten som han brukar få att gnaga på....

Förutom lek och promenader med Chicco så är det tvätt och städ som gäller idag, jag har inte gjort ett handtag sen valpen flyttade hit, så det är dags nu. Jag ska även bort till svärmor en sväng och hämta lite mat som hon har lagat. Skönt, slipper jag laga middag ikväll ;o)

1 kommentar:

  1. Självklart alltid trevligt att äta tillsammans, men då får du ju lite extratid idag att ge Chicco skrämmande brödbitar. ;0)

    SvaraRadera