måndag 10 januari 2011

Segmåndag

Idag har varit en sån där dag då allt gått i slow motion... Ingen energi, ingen ork... Jag har fixat och donat en del, men inte har det gått snabbt inte, och jag har väl fått gjort ungefär hälften av det jag hade tänkt att jag skulle få gjort idag... Nåja, det är en dag i morgon också...

Jag har precis varit ute i nästan en timme här på citronodlingen. Jag hade kameran med mig, så det blev definitivt ingen effektiv promenad, och inte särskilt lång heller ;o) Bilderna får ni se en annan dag, för jag ligger lite efter med iordningställandet av bilderna. Jag har många bilder kvar att fixa med från tredje försöket på den levande julkrubban...

Ja, det blev 3 försök, det har jag nog inte berättat... Första gången blev jag ju inte alls nöjd med bilderna... andra gången mötte jag upp Noemi och Davide utanför strax innan fem, eftersom det skulle öppna kl 17.00 och det fortfarande finns lite ljus då. Vi tänkte att det skulle bli lite lättare för oss amatörer då... Tyvärr kom dom inte i ordning och kunde öppna förrän strax innan kl 18.00.... Väl inne upptäcker jag att jag glömt bort att jag satt batteriet på laddning på morgonen...
Det var bara att säga hejdå till Noemi och Davide och åka hem igen... och åka tillbaka MED batteriet... Nåja, tredje gången gillt heter det ju och jag är hyfsat nöjd med resultatet.

Igår var vi på premiär. Ett par vänner till oss har tagit över en bar och lido och eftersom hon är japanska så serverades det för första gången i den här byn sushi. Det kunde man ju inte missa.

Annars händer det inte så mycket.... som vanligt.... ;o)

4 kommentarer:

  1. Men premiär och sushi lät väl ganska så trevligt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Man har sådana där segdagar emellanåt.

    SvaraRadera
  3. En tråkdag kan vara hur skön som helst också :-)

    SvaraRadera
  4. Men jag tycker det händer saker hos dig hela tiden! Förresten tror jag det var en sån dag idag då det inte var meningen att man skulle få allt gjort som man tänkt. Min måndag var nämligen också så, fick inte ens hälften gjort av det jag hade planerat. Nu är jag inte ledig förrän nästa måndag igen, så det lär ju inte bli mycket gjort fram tills dess heller. :0)

    SvaraRadera