lördag 8 januari 2011

Vårkänslor

Idag på förmiddagen när jag gick en sväng på citronodlingen fick jag syn på några hårt arbetande bin.

Solen skiner och temperaturen är behaglig. Det känns som vår fastän det bara är början av januari ännu. Istället för att göra det jag hade tänkt så satte jag igång och röja i trädgården. Räfsa upp en massa löv, rensa ogräs och klippa bort vissna blommor. Det sitter nya knoppar på rosenbuskarna.

Uppe på Etna dröjer det nog ett tag till med vårkänslor dock...

10 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder! Gör att man inser att det finns hopp. Är just nu inne och botaniserar bland godsakerna. Återkommer...

    SvaraRadera
  2. Här är det långt ifrån vår i luften. Men bara solen ville titta fram så kommer kanske vårkänslorna. Njuter av dina vackra bilder så länge :)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, ger mig hopp om att det kanske blir vår även i år, även om det inte känns så med all denna snö som ligger i drivor högre än vad jag är. Och de skottade gångarna döljer hundarna när de springer i dem. Med andra ord har vi MYCKET snö!!! Vill ha vår, bin, blommor, sol, värme!!! Medan jag väntar på det kikar jag in här och njuter av dina bilder. Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Åh.. våren får vi nog vänta på. Utanför fönstret vräker regnet ner och på gatorna ligger det snöslask som inför kvälen nog förvandlas till en livsfarlig isgata. Fina bilder var det i alla fall. /G

    SvaraRadera
  5. Suck! Härligt att se, men här hemma verkar det vara så långt bort.

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut! Här är det ju snö och så har det börjat regna också. :(

    SvaraRadera
  7. Åh,det set ju helt fantastiskt ut! Vilka bilder!

    SvaraRadera
  8. Vilken enorm kontrast mot hur det ser ut här... Jag vill också ha vår nu och få krypa omkring bland buskar och blommor och fotografera småkryp!

    SvaraRadera
  9. Jösses, bilderna är ju helt fantastiskt läckra.
    Vilka färger.

    Jag blir mer och mer sugen att önska mig en riktig kamera i födelsedagspresent.
    ;)

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiskt fångade bilder! och vilket annorlunda klimat om man jämför med Sverige där snön är så djup att man får pulsa fram på de oplogade gatorna... (Jag pratar Stockholm nu, inte nån liten håla på landet... ;))

    SvaraRadera