torsdag 10 februari 2011

Solgula apelsiner



4 kommentarer:

  1. Så härliga de ser ut. Längtar efter sol, värme och sommar och bilderna får mig också att längta efter Sorrento när alla citronträden blommar och staden doftar ljuvligt. Men nästa gång kanske jag åker till Sicilien istället. För nu har jag upptäckt något väldigt mysigt. Kika här på min blogg får du se: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/2011/02/det-kom-ett-paket.html Tack! Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Apelsinens talan:
    Bild 1 - Jag är sol o månskugga samtidigt, bara befinner mig här just nu, tyngdlös, mitt i stilla universum. Zen, någon?
    Bild 2 - .. jag och mina två glada polare hänger här och väntar, det är bara att sträcka ut din hand och knipsa av oss! Om du törs! ;)
    Bild 3 - Jag är lite blyg kanske .. men jag är en apelsin. Jag försöker. Faktiskt :)
    Bra bilder!

    SvaraRadera
  3. solägget heter en av elsa Beskows vackra bilderböcker.
    Solägget är en apelsin som hamnar i skogen och ingen av skogens invånare vet vad det är. Då tror de att det är ett solägg!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder. Här är allt svart/vitt (vinter)

    SvaraRadera