tisdag 6 december 2011

Dagarna går

Dagarna går i ett, det är matning och blöjbyte var tredje timme, promenader, bad och lite gos på det.

Ibland sover man sött, ibland inte...

Bada är först jätteläskigt och sen ganska skönt.

Igår pratade Peppe med en av läkarna i Ragusa. Matilde växer och går upp i vikt som hon ska. Men inga nyheter om när hon kan bli flyttad.

Idag kommer Claras faster hem från sin resa och kommer för första gången att träffa Clara. Faster ska sättas i hårdträning direkt så att hon kan ta hand om Clara en hel dag snart, så att vi kan åka och hälsa på Matilde.

10 kommentarer:

  1. Va underbart att se er njuta av söta Clara <3...hoppas lilla Matilde får komma hem snart också!
    h. Tez

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder på lilla Clara!
    Vilken lycka det måste vara, men jag vet ju också att mitt i lyckan blir man otroligt trött och ni som då också har tanken på Matilda. Hoppas att ni snart får hem henne så att familjen är samlad.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Nämen åh så söta små spretande tår där i badbaljan! Jag dör!

    Hoppas syrran snart får göra henne sällskap där i baljan! :)

    SvaraRadera
  4. Underbart med dessa små!
    Hoppas Matilde får komma hem snart, eller iaf till ett sjukhus i närheten, måste vara fruktansvärd känsla att lämna henne där.

    Min äldsta låg på neo när hon föddes, och jag fick lov att åka hem om nätterna, 20 min resa - och jag höll på att bli tokig!!!

    Kram till er!

    SvaraRadera
  5. Så fint att höra. Jag tänker på all oro och alla farhågor under förlossningen. Det måste ha varit fruktansvärt.

    SvaraRadera
  6. Åh så fina små flickor. Stort Grattis! Har varit in och läst hos dig emellanåt och nu när jag kom in var era barn födda, jag kunde inte gå ut ur bloggen igen utan att skriva Grattis i alla fall. Varm hälsning från Monika M.

    SvaraRadera
  7. Bokstavligen Clara, färdiga, gå för att träffa Mathilde! Ljuvliga bilder och skönt att Mathilde äter växer som hon ska. Hoppas att hon snart blir flyttad!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder på Clara och hennes pappa. Så skönt också att ni fick ordning på badrummet innan flickorna kom.

    Kram

    SvaraRadera
  9. En sån praktisk badbalja, och där får ju tjejerna plats bägge två! Skönt att Matilde växer som hon ska och jag håller tummarna stenhårt för att hon snart åtminstone ska få flytta närmare. Sätt den där fastern i riktig hårdträning så ni kan åka och hälsa på Matilde snart! Måste vara otroligt jobbigt att inte vara nära henne.

    SvaraRadera